خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/26 - 13:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوباوه:

سخنرانی رئیس جمهور ایران الگوی بسیاری از رؤسای جمهور حاضر در سازمان ملل است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اهمیت سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: این سخنرانی حاوی سیاست‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره وقایع روز دنیا است و بسیاری از رؤسای جمهور مایلند بعد از آن اقدام به سخنرانی کنند.

بیژن نوباوه وطن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در آستانه سفر رئیس جمهور به آمریکا جهت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: سخنرانی رؤسای جمهور کشورمان در سازمان ملل معمولا حاوی سیاست های کلی نظام بوده، در ارتباط با مسائل بین المللی است و مواضع ما را نشان می دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سخنرانی رئیس جمهور همواره مسائل منطقه و توطئه ها نسبت به جهان اسلام و تجاوزات سایر کشور علیه مظلومان را تبیین می کند، اظهار کرد: ایران نقش ام القرای جهان اسلام را داشته و به عنوان تنها حامی مستضعفان است که این نقش در نطق رؤسای جمهوری ایران نشان داده می شود.

وی افزود: سخنرانی رئیس جمهور ایران آنچنان مهم است که بسیاری از کشورها صبر می کنند تا بعد از نطق ایران، سخنرانی کنند و نمونه آن را زمانی که در سازمان ملل بودم دیدم که کشور لیبی آنقدر صبر کرد تا سخنرانی رئیس جمهور وقت ایران را شنیده و بعد اقدام به سخنرانی کرد.

نوباوه وطن در ادامه سخنرانی پیش روی دکتر پزشکیان به عنوان نخستین حضور او در سازمان ملل را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این سخنرانی موضع جمهوری اسلامی ایران را از زبان رئیس دولت چهاردهم بیان می کند و اهم آن مواضعی در برابر رژیم صهیونیستی، حمایت از جبهه مقاومت و تبیین نگاه دوگانه آمریکا به جهان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که همه  کشورها برای اوکراین متحد شده اند اما از آن طرف چند ده هزار انسان تنها در کمتر از یک سال در غزه شهید شده اند و زیرساخت های این شهر کامل نابود شده ولی هیچ کدام از این کشورها واکنشی نشان نمی دهند و تمام این ها مطالبی است که رئیس جمهور باید آن را از تریبون سازمان ملل تبیین کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383356
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار