خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/15 - 11:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
طحان نظیف پس از بازدید ستاد مرکزی نظارت؛

سامانه مردم ناظر آماده دریافت گزارش‌های مستند است/ سه الی چهار ناظر در شعب حضور دارند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ادعاها و کلی گویی ها ممکن است زیاد باشد لذا گزارش های مستند پیگیری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (جمعه ۱۵ تیرماه) پس از بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: در تمام شعب ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند نظارت می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: در هر شعبه سه الی چهار ناظر داریم و روند رای گیری با حضور ناظران صورت می‌گیرد. همچنین ناظران نمایندگان نیز حضور دارند و همه چیز روشن و شفاف و دقیق است.

وی یادآور شد ناظران آموزش دیده هستند و از میان اقشار مختلف مردم و از جمع آقایان و بانوان هستند.

طحان نظیف ادامه داد: ما در شورای نگهبان صیانت از آرای مردمی را حق الناس می‌دانیم و در کارگروه های چندگانه همه گزارش ها به صورت دقیق بررسی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: گزارش های سامانه مردم ناظر نیز تا حصول نتیجه بررسی می‌شود و باید اذعان کرد برابر قانون نظارت بر انتخابات منحصرا بر عهده شورای نگهبان است.

وی گفت: اگر سامانه های دیگری به غیر از سامانه مردم ناظر برای ارسال گزارش معرفی می‌شود اعتباری ندارد لذا از مردم خواهش می‌کنیم اگر تخلفی را مشاهده کردند فقط از طریق سامانه مذکور ارسال کنند و به این موضوع دقت کنند.

طحان‌ نظیف تصریح کرد: اطمینان می‌دهیم که گزارش ها تا حصول نتیجه بررسی شود و تاکنون نیز مشکل خاصی نبوده است.

وی در خصوص میزان مشارکت، افزود: شواهد میدانی همکاران نشان می‌دهد نسبت به جمعه هفته گذشته حضور مردم مقداری بیشتر بوده اما تا پایان رای گیری نمی‌توان اظهارنظر کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: گزارش خاصی تاکنون ارسال نشده و طبیعی است در ابتدای شروع کار در برخی از شعب تاخیر وجود داشته یا وجود تبلیغات که در بدو ارسال گزارش، همه مورد بررسی قرار گرفته اند گزارش هایی که ارسال می‌شود باید مستند باشد زیرا ادعاها و کلی گویی ها ممکن است زیاد باشد؛ باید اذعان کرد گزارش های مستند پیگیری می‌شوند و در غیر این صورت امکان پیگیری وجود ندارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380286
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار