خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری:

سازمان ملل باید تسهیل‌گر ایجاد روند سیاسی فراگیر با محوریت یمنی-یمنی باشد

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر باید تلاش کنند با استفاده از ابزارهای سیاسی خود، اداره این کشور به دست مردم یمن را تسهیل کنند.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دیدار و رایزنی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با مقامات کشورمان، گفت: امروزه وضعیت انسانی در یمن نگران کننده است زیرا کمک های بشردوستانه تحت تاثیر رخدادهای بین المللی کاهش یافته است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی درگیری در یمن و محاصره غیرنظامیان در این کشور سبب شده قحطی شکل بگیرد و این موضوع کودکان و زنان بی دفاع را دچار آسیب های فراوانی کرده است.



وی در این راستا، ادامه داد: بر این اساس با توجه به شرایط کنونی نیاز به ایجاد روند سیاسی فراگیر با محوریت یمنی-یمنی است تا بتوان این کشور را از بحران خارج کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حفظ تمامیت ارضی در یمن امری مهم بوده و نمی توان از آن چشم پوشی کرد، افزود: متاسفانه عده ای صحبت از تجزیه یمن می کنند که دخالت آشکار در امور داخلی این کشور محسوب می شود.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد آتش بس پایدار می تواند سرعت دستیابی به راه حل های سیاسی را بیشتر کند،  خاطرنشان کرد: بر این اساس سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر باید تلاش کنند با استفاده از ابزارهای سیاسی خود، زمینه خروج متجاوزان و اداره این کشور به دست مردم یمن را تسهیل کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371180
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم