خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 13:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
آصفری:

زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی نیارمند نظارت و بروزرسانی است

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: زیرساخت های برگزاری انتخابات الکترونیکی نیارمند نظارت و بروزرسانی است .

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات الکترونیکی مزایای  خوبی دارد اما اگر زیرساخت های آن فراهم نباشد و نظارتی صورت نگیرد، امکان دارد که تقلب صورت گیرد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات الکترونیکی در فرایند ثبت نام داوطلبان، اخذ رای و اعلام نتایج می تواند کمک کند اما اگر نتوانیم نظارت کافی داشته باشیم، می تواند باعث تقلب در انتخابات شود و ایجاد شائبه کند.

وی افزود: بنظر می رسد که زیرساخت های برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی بطور کامل فراهم نشده است چراکه با مشاهده میدانی صورت گرفته، به این ننیجه رسیدیم که لازم است زیرساخت های آن بروز رسانی شود. بنابراین باید در امر برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی بطور حتم از شناسنامه، اثر انگشت و کارت ملی احراز هویت صورت گیرد تا شائبه ای ایجاد نکند.

آصفری بیان کرد: اینکه در فرایند انتخابات الکترونیکی تنها کارت ملی یا کد ملی اخذ شود می تواند ایجاد شائبه کند بنابراین باید زیرساخت های آن برای احراز هویت بخوبی صورت گیرد تا انتخابات در فضایی سالم و بدور از شائبه و مشکلی برگزار شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378330
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار