خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

ریشه‌کن شدن گروهک‌های تروریستی با تقویت همکاری‌های چندجانبه امنیتی تهران و اسلام آباد

ضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همکاری‌های چندجانبه امنیتی و سیاسی میان تهران و اسلام آباد می تواند به ریشه کن شدن گروهک های تروریستی کمک کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر فرمانده ارتش پاکستان در رأس هیئت عالیرتبه نظامی به ایران و دیدار با فرماندهان ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، گفت: متاسفانه مردم دو کشور به دلیل اقدامات گروه های افراطی و تروریستی دچار آسیب های فراوانی شده اند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بر این اساس همکاری‌های چندجانبه امنیتی و سیاسی میان تهران و اسلام آباد می تواند به ریشه کن شدن گروهک های تروریستی کمک کند.



وی با اشاره به اینکه رفت و آمد مقامات ایران و پاکستان در حوزه فعالیت های مشترک دفاعی و اطلاعاتی بیانگر شکل گیری هم افزایی و همگرایی میان دو کشور است، ادامه داد: در واقع امروزه دیپلماسی نظامی به عنوان یکی از اهرم های دیپلماسی سیاسی مورد توجه سیاستمداران بوده و بر این اساس روابط بین الملل تعمیق می یابد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه افزایش تعامل با کشورهای منطقه برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دوچندان دارد، افزود: در این بین نباید فراموش کرد که سیاست همسایه محوری در دولت سیزدهم مورد توجه قرار دارد و این موضوع در روابط تهران و اسلام آباد مشهود است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند همکاری های دوجانبه ایران و پاکستان در مسیر مطلوبی قرار دارد و به ثبات منطقه کمک می کند، خاطرنشان کرد: رویه مذکور در روابط با دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار دارد و امروزه مشاهده می شود که همکاری های مشترک سیاسی و امنیتی با عراق و غیره نیز در حال عملیاتی شدن است./



پایان پیام

  • کد خبر : 364395
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار