خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/19 - 17:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

رویکرد ایران همسایه محوری است/ شاهد تغییر مواضع برخی همسایگان در خلیج فارس هستیم

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی رویکرد همسایه محوری را به طور جدی در دستورکار سیاست خارجی خود قرار داده است، گفت: بر این اساس برخی از کشورهای عربی که تحت تاثیر سیاست های غربی ها بودند، تغییر موضع داده و تلاش می کنند با کشورمان وارد گفتگو و رایزنی شوند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تغییر رویکرد و توسعه روابط برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با جمهوری اسلامی ایران طی ماه های اخیر، گفت: سران کشورهای همسایه با واقعیت های منطقه بیشتر آشنا شده و متوجه اهمیت و ضرورت دستیابی به هم افزایی منطقه ای را دریافته اند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ورود بیگانگان به منطقه و دخالت آنها در امور منطقه صرفا موجب آشوب شده و همواره سبب تنش میان کشورهای همسایه شده است.



وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی رویکرد همسایه محوری را به طور جدی در دستورکار سیاست خارجی خود قرار داده است، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود برخی از کشورهای عربی که تحت تاثیر سیاست های غربی ها بودند، تغییر موضع داده و تلاش می کنند در برخی از زمینه ها مانند تعاملات اقتصادی با کشورمان وارد گفتگو و رایزنی شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران اسلامی ظرفیت های بسیاری دارد که همسایگان می توانند از آنها بهره مند شوند، افزود: در واقع ایران در حوزه های کشاورزی، دانش بنیان، تجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی و غیره دارای توانمندی هایی است که می توان بر اساس آنها نیازهای منطقه را برطرف کند.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم این کشورها متوجه دسیسه های ایالات متحده و همپیمانان منطقه ای آن مانند رژیم صهیونیستی شوند و هر چه سریع تر شاهد افزایش سطح تعاملات همسایگان در خلیج فارس باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 356970
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار