خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/29 - 10:07
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
سرویس : سیاسی
در دومین همایش فعالان فلسطین و محور مقاومت مطرح شد؛

روند تحولات، پیروزی و نابودی امریکا و اسرائیل را نوید می دهد

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در دومین گردهمایی فعالان فلسطین و محور مقاومت گفت: پنجاه و چند سال پیش، اسرائیل در جنگ شش روزه در کجا بود، امروز که توان مقاومت در برابر جنبش جهاد اسلامی در حد سه روز را هم ندارد، به کجا رسیده است؟ آیا روندی که هم اکنون می بینیم، امیدبخش نیست؟ آیا نوید نابودی قطعی اسرائیل و آمریکا و انشاءالله نزدیک شدن به مراحل ظهور در آن دیده نمی شود؟

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، دومین همایش فعالان حامی فلسطین و محور مقاومت در سال جاری (پنجشنبه ۲۸ مهرماه) در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد. پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین "محمد حسن رحیمیان" دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین ابتدا به حاضران در همایش خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که این تجمع آغازی برای همکاری و هم افزایی بیشتر در راستای خدمت به مساله فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی باشد.



وی افزود: در ارتباط با اصل موضوع، سخن زیاد است، فکر کردم از خودم چیزی زیاد نگویم، مگر اینکه نکاتی را از امام راحل(ره)و رهبر عزیزمان یادآوری و مرورکنیم و بدانیم که هم امام(ره) و هم مقام معظم رهبری، چه به صورت کلی و چه آنچه در ارتباط با مسئله فلسطین بیان کردند، منبعث و نشات گرفته از مبانی قرآنی است.



این مبارز و مجاهد سال های نخست نهضت اسلامی با قرائت آیه  " ولنْ ترْضىٰ عنْک الْیهود ولا النّصارىٰ حتّىٰ تتّبع ملّتهمْ ۗ قلْ إنّ هدى اللّه هو الْهدىٰ ۗ ولئن اتّبعْت أهْواءهمْ بعْد الّذی جاءک من الْعلْم ۙ ما لک من اللّه منْ ولیٍّ ولا نصیرٍ" گفت: این آیه را این دو بزرگوار باور داشتند.باور داشتند که لتجدنّ أشدّ النّاس عداوةً للّذین آمنوا الْیهود باور داشتند به قرآنی که سرتاسر و آکنده از داستانهای خباثتهای یهود و بنی اسرائیل علیه اسلام و قرآن چه قبل از بعثت و چه بعد از بعثت در طول تاریخ تا امروز است.



نماینده مقام معظم رهبری و تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه گفت: لذا در اینجا برخی از سخنان امام(ره) را درباره فلسطین مرور می کنیم: "دست عنایت خداوند تبارک و تعالی بر سر این ملت کشیده شده و ایمان آنها را تقویت نموده که یکی از علائم ظهور بقیه الله اروحنا فداه است".



پس امام(ره) می فرماید این از علائم ظهور است، همچنان بعد از چهل و اندی سال، این ملت همچنان پایبند به اسلام و قرآن است.



سخن دیگر امام(ره): مسئولین ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب جهانی حضرت بقیه الله است.



ما از کجا به کجا رسیدیم، اگر آن روز به اندازه انگشتان دست کسی پیدا نمی شد برای امام زمان(عج) جانفشانی کنند، امروز میلیونها نفر آماده جانشفشانی برای نایب امام زمان(عج) هستند چه برسد به خود امام زمان(عج).



باز امام می فرماید: "ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همۀ ستمگران را در‏‎ ‎‏کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت‏‎ ‎‏صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی ـ صلی الله علیه و آله ـ‏‎ ‎‏است، به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و به‏‎ ‎‏یاری خدا راه را برای ظهور منجی و مصلح کل و امامت مطلق حق‏‎ ‎‏امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ هموار می کنیم."



"پیروزی ما را خدا تضمین کرده است.  ما موفق می شویم، در اینجا حکومت اسلامی تشکیل می دهیم و پرچم را به صاحب پرچم می سپاریم».



چند جمله هم از حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مقام معظم  رهبری بیان کنم :



"به یاری پرورگار و با تلاش مسئولان، حمایت مردم و امید ملت به آینده، انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت و زمینه های ظهور مهدی موعود (عج) را فراهم خواهد کرد."



این جمله خیلی عجیب است : "انقلاب اسلامی نمونه ای اطمینان بخش برای تحقق وعده بزرگ ظهور امام زمان(عج) است".



"شعارهایی که امام زمان علیه الصلوه و السلام و عجل الله تعالی فرجه بر سر دست خواهد گرفت، و عمل خواهد کرد، امروز شعارهای مردم ماست، این شعارها یک روز تحقق پیدا خواهد کرد."



"ان شاءالله همه شماها زوال دشمنان بشریت یعنی همین تمدن آمریکایی منحط و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید."



"ما مطمئنا از این مرحله با پیروزی عبور خواهیم کرد، همچنان که در جنگ تحمیلی با پیروزی عبور کردیم، صدام به خاک سیاه نشست و به درک اسفل رفت و جمهوری اسلامی شکوفاتر شد. دشمنان ما هم، آنهایی که در آمریکا و در اروپا و در غرب علیه ما اقدام می کنند، به درک اسفل خواهند رفت و جمهوری اسلامی ان شاء الله باقی خواهد ماند."



"امید و نگاه بنده نسبت به آینده این کشور خیلی روشن است. بنده می دانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملت را به متعالی ترین درجات برساند و بدانید که ان شاءالله ملت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، بدون تردید به عالی ترین درجات یک ملت در حد و اندازه ملت ایران خواهد رسید و بدانید که توطئه دشمن، خرابکاری دشمن، حمله دشمن، ضربه دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعی کلمه، دشمن هیچ غلطی نخواهدتوانست بکند."



اینها را من مخصوصا در این موقعیتی بیان کردم که دشمن تمام تلاشش ایجاد ناامیدی است، سیاه نمایی می کند. تمام این جملاتی که این دو بزرگوار فرمودند، منبعث و نشات گرفته از قرآن است و آنها چیزی از خودشان نگفته اند.



تحلیل اینکه ما پس از چهل سال و پنجاه سال پیش ما کجا بودیم و الان کجا قرار داریم؟ پنجاه سال پیش، اسرائیل در جنگ شش روزه در کجا بود، امروز که توان مقاومت در برابر جنبش جهاد اسلامی در حد سه روز را هم ندارد، به کجا رسیده است؟ آیا روندی که هم اکنون می بینیم، امیدبخش نیست؟ آیا نوید نزدیک شدن به مراحل ظهور و ان شاءالله نابودی قطعی اسرائیل و آمریکا در آن وجود ندارد؟



نماینده  مقام معظم رهبری و رئیس اسبق بنیاد شهید در پایان افزود: ان شاءالله که این حضور و تجمع یکی از فواید و دستاوردهایش این باشد که با همکاری و هم افزایی بیشتر در این عرصه ان شاء الله بتوانیم کاری شایسته آن طور که امام(ره) و مقام معظم رهبری خواسته اند و در راستای رضای خداوند است، انجام دهیم.



درادامه این همایش "سید مجتبی ابطحی"، دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ابتدای سخنرانی خود به تشریح اهداف جلسه پرداخت و گفت: اولین هدف این جلسه، بررسی راهکارهای توسعه اقدامات مردمی و انقلابی در ایران برای حمایت از فلسطین و مقاومت است.











برگزاری دومین همایش فعالان فلسطین و محور مقاومت


سید مجتبی ابطحی افزود: این هدف از آنجا مورد توجه قرار گرفته است که جوانان، دانشجویان و اساتید متعدد و با ظرفیت های بالا به نقش آفرینی در زمینه دفاع از فلسطین و مقاومت علاقه مند هستند اما آنها ابزار و زمینه به نمایش گذاشتن ظرفیت های خود را ندارند.



وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین آن برای نسل جدید گفت: ما امروز نیاز مبرم به تبیین و توسعه فرهنگی داریم. با توجه به اینکه بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دل ها را زنده و ما امید می بخشد، ما امروز به تشکیل مربع هایی با حضور فعالان دانشگاهی نیازمندیم تا بتوانیم به نحو احسن دستاوردها و آرمان های انقلاب را تبیین کنیم.



دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب رویش های جدیدی داشته است باید شرایطی فراهم کنیم که دوستان با انگیزه، علاقه مند و با بصیرت وارد این عرصه شوند.



وی ادامه داد: میدان دادن به جوانان با انگیزه پاک به ما کمک خواهد کرد تا برنامه های سال 1402 را تهاجمی تدوین کنیم.



ابطحی در بخشی از سخنان خود بر ضرورت حمایت از سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که اثربخشی سازمانهای مردم نهاد چندین برابر برخی ارگان های رسمی است، بنابراین از مجلس و دولت می خواهیم که از این سازمان حمایت کنند.



 وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما اکنون در مرحله جهاد مقدس قرار داریم. ما بر اساس تعالیم قرآنی و اسلامی از جمله { ولقدْ کتبْنا فی الزّبور منْ بعْد الذّکْر أنّ الْأرْض یرثها عبادی الصّالحون} و «یمْلأ الله به الْأرْض قسْطاً و عدْلًا کما ملئتْ‏ ظلْماً و جوْراً» برنامه ریزی و اهداف خود را دنبال می کنیم و در این راه از تمام پیشنهادات و ظرفیت‌ها استقبال می کنیم.



وی در پایان سخنان خود گفت: مجمع شرایط عضویت، شرایط تشکیل اتاق فکر و همه شرایط مربوط با اقدامات و اهداف خود را اعلام کرده است، بر این اساس از تمام فعالان دعوت می‌کنیم نظرات و پیشنهادات خود را بر اساس شروط اعلام شده ارائه دهند تا بتوانیم برنامه ای تدوین کنیم که در عین تهاجمی بودن، زمان و مکان اقدامات و فعالیت ها را مشخص کرده باشد.



در ادامه این همایش، حجت الاسلام و المسلمین "احمد حسین فلاحی" رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بالای مساله فلسطین گفت: یکی از اهداف محوری انقلاب اسلامی، زمینه سازی برای ظهور است. این زمینه سازی به مساله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی گره خورده است.



وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از تحقق اهداف انقلاب، دائما در حال برنامه ریزی هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و با برنامه های متنوع این مسیر را ادامه می دهند.



حجت الاسلام و المسلمین فلاحی وارونه نمایی حقایق را یکی از ترفندهای دشمن برای گمراهی و فریب افکار عمومی قلمداد کرد و گفت: دشمنان با وارونه نمایی واقعیت ها تلاش می کند که افکارعمومی را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کند. آنها از این بیان واقعیت که داعش ساخته و پرداخته آمریکاست جلوگیری می کنند. آنها تلاش می کنند که افکار عمومی غرب به این واقعیت پی نبرد که جمهوری اسلامی با داعش جنگید و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده است.











برگزاری دومین همایش فعالان فلسطین و محور مقاومت


وی با بیان اینکه مقدمه تمام فعالیتها، تبیین گرایی است، تاکید کرد: باید به جوانان باسواد و علاقه مند میدان دهیم و از آنها پشتیبانی کنیم، تا اقدامات آنها از طریق برنامه ریزی و سازمان دهی انجام شود و نتایج مطلوب تری داشته باشد.



رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف اعلام کرد مجلس از پیشنهادات و طرح های ابتکاری سازمان های مردم نهاد استقبال و پشتیبانی می کند.



در ادامه همایش، "مجید صفاتاج" مدیر موسسه آفاق روشن بیداری در سخنانی پیشنهاداتی برای بهبود فعالیت ها و اقدامات سازمان های مردم نهاد ارائه کرد و گفت: تشکل های فعال در حوزه فلسطین باید توسط افرادی اداره شود که هم منتخب(انتخاب شده) و منتخب(انتخاب گر)  باشند، افرادی که بر اساس آرمان ها اقدامات خود را اتخاذ کند.











برگزاری دومین همایش فعالان فلسطین و محور مقاومت


وی افزود: ما برای تحقق هدف نهایی که همانا فروپاشی اسرائیل است به نیروی محرکه نیاز داریم. در این راه باید منافع شخصی خودمان را کنار بگذاریم، و اگر وارد این حوزه شدیم اما به دنبال منافع شخص خود باشیم در این صورت به آرمان فلسطین و و امام خمینی(ره) و ملت خیانت کردیم.



وی یادآور شد تعصب مذهبی در عرصه فلسطین معنایی ندارد، آنچه در این حوزه مهم است، تدین و انقلابی گری است.



صفاتاج تاکید کرد: حوزه مقاومت و فلسطین به افراد فرهیخته و با بصیرت سیاسی نیاز دارد. فعالانی که مرد میدان و عمل باشند و شهید حاج قاسم سلیمانی الگویی آنها باشد.



در ادامه "مجتبی رحماندوست" نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، در سخنان کوتاهی پیشنهاداتی برای بهبود و توسعه اقدامات سازمان های مردم نهاد ارائه کرد.











برگزاری دومین همایش فعالان فلسطین و محور مقاومت


عضوگیری از افراد کم سن و سال، توزیع بسته های آموزشی برای دانش آموزان، برگزاری جلسات کتابخوانی مسجد محور و توسعه اقدامات روشنگرانه در شهرستان ها از جمله راهکارهایی بود که این استاد دانشگاه برای نشر معارف فلسطین در جامعه ارائه کرد.











برگزاری دومین همایش فعالان فلسطین و محور مقاومت


حجت الاسلام و المسلمین "سید عبدالله حسینی" نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از مصوبات آخرین کنفرانس اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری، پیشنهاداتی در زمینه تحریم محصولات و کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی ارائه کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 350620
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار