خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/25 - 15:24
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس:

روز جهانی قدس، یکی از محورهای اصلی وحدت جهان اسلام است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس مقوم، پشتیبان و حامی جریان مقاومت است.

سیدنظام الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و تفاوت این روز با سال های گذشته گفت: روز جهانی قدس، یکی از محورهای اصلی وحدت جهان اسلام است که با ابتکار حضرت امام(ره) این روز اعلام شد و هرساله برگزار می شود.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس حائز اهمیت است تاکید کرد: روز قدس ابتکاری است برای اینکه مسلمانان، عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان هر ساله آرمان رهایی قدس و فلسطین را فریاد بزند و اجازه ندهند ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به نوعی از ذهن ها فراموش شود و موضوع ضرورت از بین رفتن و برچیده شدن بساط ستم رژیم صهیونیستی و اشغالگری از اذهان زدوده شود.



وی افزود: امسال راهپیمایی روز قدس شرایط ویژه ای داشت، با وجود تمام تلاش هایی که رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن، آمریکا برای خارج کردن رژیم جعلی صهیونیستی از بن بست به کار گرفت شاهد بودیم مردم جهان بیداری بیشتری را نسبت به فجایع فلسطین داشته اند و مواضع محکمتری اتخاذ کردند.



این نماینده مجلس بیان کرد: آمریکا تلاش کرد با طرح موسوم به «توافق آبراهام» زمینه عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را فراهم کند، این طرح در سال های گذشته اجرا شد و برخی کشورهای منطقه به دام این طرح افتادند اما با توجه به اینکه روح مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی بر کل مسلمانان و ملت ها حاکم است شاهد بودیم برخلاف روند عادی سازی سطح سیاسی برخی دولت ها، مردم واکنش های بسیار مبارزه جویانه ای با رژیم صهیونیستی داشتند.



موسوی گفت: در جام جهانی فوتبال قطر دیدیم که چطور این مسابقه ورزشی به محملی برای بیان اعتراض مردم از ملت های مختلف نسبت به رژیم صهیونیستی تبدیل شد این موضوع به سطح دولت ها کشیده شد و شاهد اخراج نماینده رژیم صهیونیستی از مجمع اتحادیه آفریقا، جلوگیری از ورود تیم این رژیم به مسابقات اندونزی و محکومیت هایی که از جانب کشورها و مردم مختلف علیه رژیم صهیونیستی بودیم. عملا تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سطح ملت ها و دولت های منطقه با شکست مواجه شد.



وی افزود: از طرف دیگر شاهد این هستیم که بحران های درونی رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر سرباز کرده و اعتراضات گسترده ای در درون خاک رژیم صهیونیستی شکل گرفته که برآمده از بحران ها، گسل ها و گسست های جدی است که درون این رژیم جعلی وجود دارد.



موسوی تاکید کرد: روز قدس امسال شرایط ویژه ای داشت این امر موجب شد در ایران و در نقاط دیگر دنیا که روز قدس را برگزار کردند شاهد حضور گسترده تر و قوی تر مردم باشیم، از سوی دیگر در سرزمین های اشغالی و همچنین در غزه و کرانه باختری شاهد ارتقا کیفی و کمی مقاومت هستیم و جریان مقاومت در داخل فلسطین و خارج از مرزهای فلسطین به سمتی می رود که عملا رژیم صهیونیستی را دچار بحران و بن بست کرده است.



سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در مجموع رژیم جعلی صهیونیستی شرایط بسیار شکننده ای دارد رئیس این رژیم به صراحت اعلام کرده است که در مرز فروپاشی قرار دارد و در هیچ مقطعی از تاریخ رژیم صهیونیستی شاهد این حجم از بحران نبوده است و بر همین اساس راهیپمایی روز قدس امسال حائز اهمیت بود و خوشبختانه مردم عزیز با حضور خود در این راهپیمایی نشان دادند که کماکان به آرمان مقاومت فلسطین و قدس شریف پایبند هستند و همچنین این حضور مقوم و پشتبیان و حامی جریان مقاومت است و در آینده شاهد خواهیم بود با ارتقاء مقاومت و افزایش بحران های داخلی رژیم صهیونیستی، پیش بینی که مقام معظم رهبری داشتند محقق خواهد شد و رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده را نخواهد دید./



پایان پیام

  • کد خبر : 359984
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار