خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/04 - 11:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

راستی آزمایی صنعت هسته‌ای ایران مشهود است/ تهران مواضع دوگانه غرب را نمی‌پذیرد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: فعالیت های صنعت هسته‌ای ایران مورد راستی آزمایی قرار گرفته لذا اکنون نوبت آن رسیده که رافائل گروسی دست از مواضع دوگانه و دوپهلوی خود بردارد و اقدام به مختومه کردن پرونده هسته ای در آژانس ایران کند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اظهارات محمد اسلامی در شصت و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه پرونده موضوعات باقیمانده ایران باید در اسرع وقت با همکاری آژانس مختومه اعلام شود، گفت:  ایالات متحده و شرکای اروپایی آن تلاش می کنند، مسیر آژانس در مواجه با تهران را منحرف کنند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدگاه سیاسی جایگزین دیدگاه فنی و تخصصی شده که تحت تاثیر لابی های صهیونیستی و آمریکا است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که همواره صهیونیست ها با جعل مدارک و سندسازی تلاش می کنند ادعاهای بی اساسی را نسبت به فعالیت هسته ای کشورمان مطرح کنند تا پرونده ایران همچنان باز بماند.



وی ادامه داد: به عبارتی آژانس با تکیه بر گزارش های بدون پشتوانه لابی صهیونیستی و موضع گیری های منفی اروپا و آمریکا تلاش می کند ایران تحت شدیدترین فشارهای سیاسی قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه افرادی که در آژانس دسترسی به اطلاعات محرمانه کشورها دارند، براساس موافقتنامه پادمان عمل نمی کنند، افزود: بنابراین مشاهده می شود که اطلاعات مربوط به فعالیت هسته ای ایران در رسانه های آمریکایی درز می کند و آژانس نیز هیچگاه نسبت به این امر پاسخگو نیست.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: فعالیت های صنعت هسته ای ایران مورد راستی آزمایی قرار گرفته لذا اکنون نوبت آن رسیده که رافائل گروسی دست از مواضع دوگانه و دوپهلوی خود بردارد و اقدام به مختومه کردن پرونده هسته ای ایران کند./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 368822
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار