خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/28 - 13:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی با اشاره به اظهارات یون‌سوک در امارات:

رئیس‌جمهور کره جنوبی به‌جای اظهارات نسنجیده، بدهی خود را به ایران بپردازد

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه مقامات کره جنوبی باید مراقب رفتار خود در اظهاراتشان باشند، گفت: مقامات کره جنوبی به جای اظهارات نسنجیده و بی‌پایه و اساس بدهی‌های خود را بپردازند که تا کنون در پرداخت آن کوتاهی کرده‌اند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به اظهارات یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی علیه ایران در سفر اخیرش به امارات، گفت: مقامات کره جنوبی به جای اظهارات نسنجیده و بی پایه و اساس بدهی های خود را بپردازند که تا کنون در پرداخت آن کوتاهی کرده اند.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما می توانستیم از مجامع حقوقی درباره اموال بلوکه شده خود در کره جنوبی دادخواهی کنیم، اظهار داشت: مماشات مسئولان ما درباره پرداخت دیون کره جنوبی باعث جری شدن آنها شده تا جایی که به جای ادای دین خود به ایران، چنین اظهاراتی می کنند که ناشی از تحریک دشمنان ما است.



وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به ارتباط تجاری دیرینه با این کشور، علاقمند به مخدوش شدن این روابط نیستیم، یادآور شد: آنها باید مراقب رفتار بین المللی خود باشند و این موضوع که به کشور همسایه ما سفر کرده و ادعاهایی می کنند نیز ناشی از ناشی از بی تدبیری و بی اطلاعی آنها از تاریخ پرافتخاری جمهوری اسلامی و قدرت بزرگی به نام ایران در منطقه است.



نوش آبادی در ادامه با بیان اینکه آنها فراموش کرده اند ما در برابر تمام قدرت های جهانی 8 سال مقاومت کرده ایم، عنوان کرد: رئیس جمهور کره جنوبی به یکی از کشورهایی سفر کرده که زمانی حامی صدام بود اما این اتحاد علیه ایران نیز نتوانست ذره ای از خاک ایران را جدا کند؛ حال اینکه رئیس جمهوری از کشوری از جای دیگر دنیا بیاید و قصد روشن کردن آتش اختلافی را داشته باشند، خلاف عرف بین المللی است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه کره جنوبی ها باید مراقب باشند که چنین اظهاراتی پاسخ در خور خود را داشته و نباید درگیر حواشی شوند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی خودش می تواند مسائلش را با کشورهای همسایه برطرف کند و امارات هم نیاز به نیابت آنها برای حل موضوعات ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 355565
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار