خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ظهره‌وند با اشاره به اهمیت سفر دکتر پزشکیان به کردستان عراق:

رئیس جمهور نشان داد کردها بخشی از تمدن ایران هستند/ توسعه روابط اقلیم و ایران می‌تواند تضمین کننده امنیت دو کشور باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با مهم ارزیابی کردن سفر رئیس جمهور به اقلیم کردستان عراق گفت: توسعه روابط میان اقلیم و ایران می‌تواند تضمین کننده امنیت دو کشور باشد.

ابوالفضل ظهره وند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سفر دکتر پزشکیان به اقلیم کردستان عراق را به عنوان یک حوزه تمدنی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کردها بخشی از تمدن ایران هستند و رئیس جمهور نشان داد بخشی از این تمدن است به ویژه که با زبان خود کردها با آنها صحبت کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت تأمین امنیت مرزهای ایران و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد: اقدامات تروریستی صورت گرفته از طریق این مرز مرتبط با مدیریت خارج از منطقه یعنی فرانسه، انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با مسأله اقوام کردی فرق دارد که ریشه ایرانی دارند.

وی در ادامه روی دیگر امنیت را اقتصاد دانست و افزود: قطعا توسعه روابط با اقلیم و این منطقه از عراق می تواند تضمین کننده امنیت باشد و رئیس جمهور هم اعلام کرد که علاقمند به حذف مرزها بوده و زمینه را برای ارتباط کردها و دسترسی آنها به دریای عمان و خلیج فارس فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به رویکرد نچیروان بارزانی در خصوص موضوع توسعه روابط اقتصادی و امنیتی میان اقلیم و ایران، خاطرنشان کرد: هرچه مناسبات اقتصادی و اجتماعی اقلیم و ایران افزایش یابد میزان و عمق امنیت در منطقه بالا می رود لذا نتایج این سفر از این نظر بسیار مهم ارزیابی می شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383334
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار