خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/12 - 12:00
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی از نظرات مشورتی نمایندگان استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی از نظرات مشورتی نمایندگان استفاده کند، گفت: از سفر رئیس جمهور و اقداماتی که قرار بود انجام شود توقع بیشتری داشتیم امیدواریم در دور دوم سفرهای استانی کاستی و اشتباهات سفرهای دور اول جبران شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، گفت: سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان ها کار خوبی است، مسئولان به صورت میدانی مسائل و مشکلات را  می بینند و تصمیم گیری ها با اشراف کامل در منطقه انجام می شود اما سفر دور اول رئیس جمهور حداقل در استان خراسان رضوی ایرادات زیادی داشت.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس توضیح داد: در بحث تعیین اعتبارات و اولویت بندی ها از ظرفیت مجلس و نمایندگان استفاده لازم نشد و بسیاری از مشورت هایی که با نمایندگان شد، در تصمیم گیری نهایی لحاظ نشد، همچنین سفر وزرا به حوزه‌های انتخابیه و شهرستان به بازه زمانی کمتر از نیم ساعته محدود می شد و بیشتر جنبه نمایشی و غیرکابردی داشت، اگر قرار است به عنوان نماینده رئیس جمهور به شهرستانی سفر کرد باید یک تا دو روز کامل وقت بگذارد و با معتمدین، مردم، سازمان ها، نهادها و بخش های مختلف صحبت و گزارش جامعی را آماده کنند. تاسف بارتر اینکه بر روی گزارش هایی که نمایندگان رئیس جمهور از شهرستان ها آوردند هیچ تصمیمی گرفته نشد در نتیجه پاسخ و بازخوردی نداشت.



وی اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات اعداد و رقمی که تصویب و در رسانه ها اعلام شد با آنچه که تخصیص نهایی یافت فاصله آشکاری داشت و این امر توقعاتی را در بین مردم ایجاد کرد که وقتی پاسخ لازم داده نشد و کارها صورت نگرفت فشار بر روی مسئولان محلی، نمایندگان و ادارات در مناطق ایجاد کرد.



این نماینده مجلس بیان کرد: سفر دوم رئیس جمهور به استان ها باید در راستای ارزیابی تصمیمات و اعتبارات قبلی باشد و عملکرد مدیران، استانداران ارزیابی  شود، همچنین انتظار می رود همفکری بیشتری با مجلس داشته باشند، نمایندگان مجلس به صورت مستقیم منتخب ملت هستند و بیشتر از هر مسئولی در کشور با مردم در ارتباط بوده، مسائل و مشکلات را می دانند از این رو باید از این ظرفیت نه به صورت نمایشی و در چند جلسه بلکه در تمام جلسات کارشناسی قبل و بعد از سفر استفاده شود.



رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور از خوزستان شروع شد گفت: اینکه سفرهای استانی از خوزستان شروع شده به این جهت است که این استان به دلیل جنگ و محرومیت شرایط خاصی دارد و نشان از توجه آقای رئیس جمهور به مناطق محروم دارد، واقعیت امر این است که ما از سفر رئیس جمهور و اقداماتی که قرار بود انجام شود توقع بیشتری داریم امیدواریم در دور دوم سفرهای استانی کاستی و اشتباهات سفرهای دور اول جبران شود.



وی اظهار داشت: از سفر اول رئیس جمهور به استان خراسان رضوی رضایت آنچنانی نداریم، هم استاندار ما بد و ضعیف عمل کرد، هم اعتبارات کم تخصیص پیدا کرد و با نمایندگان مشورت لازم انجام نشد و توقعات مردم به خوبی برآورده نشد و سفر نمایندگان رئیس جمهور به شهرستان ها  چون در مدت زمان کوتاهی بود باعث احساس ناراحتی و توهین در مردم شد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در استان خراسان رضوی اعتبارات به شدت ناعادلانه تخصیص یافت و با تصمیم استاندار عمده اعتبارات در مرکز استان استفاده شد که باعث نارضایتی مردم استان شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360970
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار