خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/06 - 13:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

دیپلماسی پارلمانی مکمل دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی در بریکس/وجود امکان استفاده از این ظرفیت برای مقابله با نظام تک قطبی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دیپلماسی پارلمانی مکمل دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی  و تسهیل کننده تصمیمات بعدی در حوزه بریکس است، گفت: ایران با استفاده از این ظرفیت می‌تواند به مقابله با نظام تک قطبی بپردازد.

حسین نوش آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اثرات مثبت حضور رئیس مجلس در اجلاس پارلمان های مجمع اقتصاد های نو ظهور دنیا موسوم به بریکس، گفت: زمانی که عضویت کشورمان قطعی شد، فعالیت های پارلمان های عضو بریکس نیز شکل رسمی به خود گرفت و این شکل از روابط می‌تواند موجب هم افزایی و توسعه روابط کشورهای عضو شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود :حضور ریاست محترم مجلس‌ در اجلاس مجمع پارلمانی کشورهای عضو بریکس اقدام شایسته ای در مسیر دیپلماسی مکمل دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی است و بسیاری از موانع را در مسیر توسعه روابط هموار می‌کند و این اتفاق می‌تواند برای کشور گره گشا بوده و تصمیم‌های بعدی در حوزه بریکس را تسهیل کند.



وی با اشاره به تمرکز بر اصل چند جانبه گرایی در بریکس و تاکید رییس مجلس بر عادلانه کردن نظم بین المللی، گفت: دنیا از وابستگی به یک کشور عبور کرده و شاهد افول قدرت های استکباری و بروز قدرت های نو ظهور و توانمند هستیم که نظم جهانی را می‌توانند تغییر دهند، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان های مهم جهانی بسیار مهم است زیرا می‌توانیم از این ظرفیت برای مقابله با نظام تک قطبی و توسعه همه جانبه گرایی استفاده کنیم.



وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی سلطه دلار رو به افول است و جایگزین کردن سایر ارزها در مبادلات از نشانه های این موضوع است، بر همین اساس کاهش وابستگی به غرب بی شک‌ اثرات مثبتی برای ما خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 368977
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار