خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/22 - 13:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
انتقاد نوش آبادی از نادیده گرفتن تلاش نمایندگان مردم؛

دیدگاه‌های هیات عالی نظارت مجمع نسبت به مصوبه شفافیت قوای سه‌گانه ابهام‌زا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: دیدگاه هایی که هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام مجمع نسبت به برخی طرح ها و لوایح دارد، ابهاماتی ایجاد کرده است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با انتقاد از عدم اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با شفافیت قوای سه گانـه و دسـتگاه های اجرایی و سایر نهادها، گفت: دیدگاه هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام مجمع نسبت به برخی طرح ها و لوایح ابهام دارد.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس شاهد عدم توجیه نمایندگان هستیم و این امر انتقاداتی را نسبت به اظهارنظرها یا اعمال نظارت های هیات عالی رقم زده است، بدون شک این مهم اشکال ساختاری دارد.



وی با اشاره به اینکه آیین نامه نحوه اعمال نظارت هیات عالی در مجمع چندی پیش بررسی شد تا قاعده و قانون تایید یا رد مصوبات مجلس روشن شود،  ادامه داد: به عبارتی شایسته نیست طرح و لایحه ای طی مدت ها از سوی قوه مقننه بررسی و تصویب شود و شورای نگهبان نیز آن را تایید کند اما در مرجع دیگری متوقف شود.



 نوش آبادی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم از ابتدای شکل گیری تاکید بر شفافیت داشت و در راستای قانونی کردن این مولفه گام های بلندی برداشت، افزود: متاسفانه هیات عالی نظارت شفافیت قوای سه گانـه و دسـتگاه های اجرایی و سایر نهادها را متوقف کرده و نظر نهایی خودش را اعلام نمی کند. نباید فراموش کرد این امر مطالبه مردمی بوده و مجلس به نمایندگی از آحاد جامعه آن را عملیاتی کرده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان فراتر از شفافیت آراء عمل کرده و تاکید بر شفافیت اعمال و رفتار و مواضع و ساختار سایر قوا و دستگاه ها و نهادها داشتند؛ البته در این رابطه مجلس خود به طور داوطلبانه شفافیت را اجرایی می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368066
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار