خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/29 - 10:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده:

دولت چهاردهم مسیر تقویت همکاری ها با کشورهای حوزه خلیج فارس را دنبال کند

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: دولت چهاردهم مسیر تقویت همکاری ها با کشورهای همسایه بویژه حوزه خلیج فارس را دنبال کند.

علی اکبر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اولویت دولت چهاردهم در توسعه همکاری های منطقه ای ، گفت: دولت سیزدهم در اجرای سیاست خارجی توسط جمهوری اسلامی به دنبال تقویت مناسبات با کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس بود و گام های بسیار مهمی در این راستا برداشت که جا دارد دولت جدید نیز این مسیر را دنبال کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع مقامات کشورمان در حوزه دیپلماسی تلاش کرده اند با رفع موانع و تسهیل امور، زمینه اجرای همکاری‌های مشترک دوجانبه و چندجانبه میان همسایگان ایران به ویژه همسایگان جنوبی را رقم بزنند که امری قابل تامل است.

وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اشتراکات مختلف فرهنگی و غیره هستند و بخش مهمی از جهان اسلام را تشکیل می دهند، ادامه داد: بر این اساس تقویت مناسبات با این کشورها می تواند به شکل گیری نظمی نوین در منطقه و ایجاد پیمان های منطقه ای کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک به همدیگر گره خورده است؛ چراکه بیشترین میزان انرژی دنیا از خلیج فارس تامین می شود از این رو کشورهای واقع در این منطقه باید برای جلوگیری از هر نوع تنش و اختلاف، با همدیگر روابط نزدیک و منسجمی داشته باشند.

علیزاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده بوده برای ارتقاء روابط با همسایگان پیشگام باشد که در این راستا مجلس دوازدهم می تواند در کنار دولت چهاردهم در این خصوص نقش ایفا کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 380558
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار