خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/06 - 11:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو مجمع نمایندگان استان تهران:

دولت و مجلس قدرتمند با حضور مردم در انتخابات شکل می‌گیرد/ محرومیت زدایی در کشور به واسطه مجلس مردمی ممکن است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران ذیل نظام مردم سالاری دینی در سایه رهبری ولایت فقیه صورت می‌گیرد، گفت: حضور مردم در انتخابات نشان از دولت و مجلس قدرتمندی را می‌دهد که به واسطه مردم روی کار آمده است.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ملت شریف ایران و گرامیداشت هفته‌ سربازان گمنام امام زمان (عج)، انتخابات را یک اصل برای رقم زدن آینده کشور دانست و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله مظاهر مردم سالاری دینی در کشور است به گونه‌ای که هر کس با مشارکت خود می‌تواند در تصمیم گیری کشور دخیل باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر اینکه انتخابات بعد از تدوین قانون اساسی تا به امروز در کشور برگزار شده، افزود: برگزاری انتخابات در سخت ترین شرایط  کشور از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا به امروز ادامه داشته و این مسئله نشانگر اهمیت نظام جمهوری اسلامی برای تعیین سرنوشت افراد به واسطه خودشان است.

شاکری با تاکید بر اینکه انتخابات در ایران ذیل نظام مردم سالاری دینی در سایه رهبری ولایت فقیه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات نشان از دولت و مجلس قدرتمندی است که به واسطه مردم روی کار آمده است، انتخابات در کشور ما با سایر کشورها و نظام‌های همچون سکولار و لیبرال متفاوت است، هر شخصی که در انتخابات مشارکت پیدا می‌کند زمینه مردم سالاری دینی و حکومت امام زمان(عج) را در کشور فراهم می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاباتی که بر مبنای مشارکت عموم مردم جامعه باشد زمینه حضور دولت و مجلسی قدرتمند خواهد بود، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات زمینه امنیت در کشور را فراهم می‌کند، بی تردید مردم با بصیرت و آگاهی در انتخابات حضور خواهند داشت.

شاکری با اشاره به راهپیمایی مراسم ۲۲ بهمن ماه و حضور بی بدیل مردم در این رویداد تاریخی، یادآور شد: شکل گیری گفتمان اجتماعی و مشارکت مردم، اعتماد عمومی را در جامعه  افزایش خواهد داد. البته مشارکت باید در همه سطوح اعم از تصمیم گیری، مطالبه گری، نظارت و اجرا باشد، باید قدردان این مردم باشیم که همیشه حضور پررنگی در عرصه‌های مختلف داشته اند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم حضور احزاب مختلف در انتخابات مجلس را نشان از آزاد اندیشی در کشور دانست و گفت: حوزه احزاب مختلف در انتخابات منجر به تشویق گروه‌های متفاوت در این رویداد سیاسی و اجتماعی خواهد بود، یکی از نشانه‌های مردم سالاری دینی حضور افراد با عقاید متفاوت خواهد بود.

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برگزاری انتخابات مجلس در سراسر ایران فرصتی برای استان‌های محروم کشور است تا با انتخابات شخص اصلح، عدالت را در مناطق محروم پایه گذاری کنند، عنوان کرد: حضور نمایندگانی از مناطق محروم و کم برخوردار شرایط را برای محرومیت زدایی در سراسر کشور فراهم خواهد کرد، بی تردید این حضور به صورت آگاهانه و همراه با برنامه می‌تواند کارآمد باشد؛ مجلس یازدهم با موافقت تشکیل صندوق‌های توسعه استانی شرایط عدالت اجتماعی و اقتصادی و حتی فرهنگی در تمام استان‌ها تا حدودی فراهم کرده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 376021
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار