خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/09 - 14:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده با اشاره به رفتارهای دوگانه فرانسه:

دولت فرانسه مسئول نقض حقوق بشر و ملزم به رعایت آن است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری ناآرامی‌های اخیر در فرانسه و رفتارهای متناقض حقوق بشری، گفت: دولت فرانسه ملزم به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور و خشونت علیه مردم کشورش است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص رفتارهای متناقض فرانسه و کشورهای اروپایی در برابر حقوق بشر، گفت: سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم فرانسه را محکوم می‌کنم، این ناآرامی‌ها به دنبال نارضایتی مردم از دولتمردان فرانسه و عدم رعایت حقوق بشر و وضعیت موجود در جامعه این کشور شکل گرفته است اما پلیس با برخوردهای بسیار خشن به این موضوع ورود پیدا کرده تا جایی که در این ناآرامی‌های اخیر یک نوجوان 17 ساله هم به ضرب گلوله کشته شد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، افزود: دولت فرانسه ملزم به رعایت حقوق بشر و اجتناب از توسل به زور و خشونت علیه مردم کشورش است، بنابراین دولتمردان فرانسوی باید به صورت مسالمت آمیز مطالبات مردم را پیگیری کنند. متاسفانه این اتفاقات در حالی رخ داده که غربی‌ها و به خصوص فرانسه از کشورهای پرمدعا در مسائل حقوق بشر هستند، کشورهایی که در مسائل داخلی دیگر کشورها به بهانه حقوق بشر دخالت می‌کنند اما خودشان قائل به رعایت حقوق بشر نیستند.



وی در ادامه اظهار کرد: دولت فرانسه مسئول نقض حقوق بشر است البته این اتفاق جدیدی نیست و بارها شاهد تناقضات حقوق بشری در فرانسه، آلمان و ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی بودیم.



رضازاده همچنین تصریح کرد: سازمان ملل باید از دولت فرانسه بخواهد که به این رفتارهای متناقض پایان دهد، دولت ماکرون هم ضمن پایان دادن به خشونت باید مطالبات مردم خود را پاسخ دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364217
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار