خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 14:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

دولت در تدوین لایحه مقابله با تحریم ها نگاه همه جانبه و کارشناسی داشته باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: در صورتی لایحه جامع مقابله با تحریم ها می تواند اثرگذار باشد که تمام ابعاد حقوقی نهادها و اشخاصی تحت تحریم احصا تا بر اساس آن گام های قانونی تبیین شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ضرورت تدوین لایحه ای جامع برای مقابله با تحریم های غیرقانونی در دولت، گفت: اینکه در مقابل تحریم ها برنامه داشته باشیم، اقدام متقابل انجام دهیم و از نهادها و اشخاص تحت تحریم در مجامع حقوقی دفاع و حمایت کنیم اقدام مناسبی است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس برای اثرگذاری این لایحه پیشنهاد داد: تحریم ها مبحث کلانی است اما دلیل نمی شود در این حوزه قانون گذاری نکنیم،  اولا این لایحه باید جامع باشد بنابراین دولت خیلی عجله نکند تا لایحه ای را تدوین کرده و به سرعت به مجلس ارسال کند بلکه با لحاظ دقت کامل باید این لایحه تدوین شود.



وی بیان کرد: باید در ابعاد روابط بین الملل، حقوق بین الملل، سیاسی، دیپلماسی کارکاشناسی شود و بعد لایحه را تدوین کنند. باید حقوق داخلی و خارجی نهادهایی که تحت تحریم قرار می گیرند احصا شود تا بدانیم در چه بخشی می توانیم مانع اعمال تحریم شد و در چه بخشی می توان خسارت ها را جبران کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: انتظار می رود لایحه ای جامع و کامل تهیه  و ارسال شود تا به معنای واقعی بتوان مقابله تحریم های غیر قانونی اقدام کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360282
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار