خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 11:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رییس کمیسیون امنیت با اشاره به برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس:

دوران یکجانبه گرایی و تحمیل دیدگاه نظام سلطه تمام شده است/ عبور از چالش‌های سیاسی و اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های مشترک

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دوران یکجانبه گرایی و تحمیل دیدگاه نظام سلطه به کشورها تمام شده است، گفت: امروزه کشورهای دنیا متوجه شده اند که برای عبور از چالش های سیاسی و اقتصادی نیاز به بهره گیری از ظرفیت های مشترک دارند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: جمهوری اسلامی همواره ارتقاء روابط و مناسبات با کشورهای دنیا را در سیاست خارجی خود قرار داده و در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نیز این مهم به طور ویژه در حال پیگیری است.



دوران یکجانبه گرایی و تحمیل دیدگاه نظام سلطه به کشورها تمام شده است



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس موجب شده دیپلماسی ایران در عرصه جهانی فعال باشد که پیوستن ایران به شانگهای و بریکس از جمله دستاوردهای این امر بشمار می رود، اظهار کرد: بدون شک این رخدادها به دنیا ثابت کرده که دوران یکجانبه گرایی و تحمیل دیدگاه نظام سلطه به کشورها تمام شده لذا کشورها از ایران الگو گرفته اند تا از سلطه گران عبور کنند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلارزدایی از سلطه اقتصادی غرب، ادامه داد: از زمانی که ایران به شانگهای پیوسته، این رویکرد از طریق دیگر کشورها نیز در حال پیگیری است و این امری قابل تامل محسوب می شود.



دعوت ایران به بریکس نشان از شکست سیاست‌های تحریمی و محدودیت‌زای کاخ سفید است



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه تلاش کشورهایی مانند چین برای دعوت ایران به بریکس و عضویت کشورمان نشان دهنده شکست سیاست های تحریمی و محدودیت‌زای کاخ سفید است، افزود: امروزه کشورهای دنیا متوجه شده اند که برای عبور از چالش های سیاسی و اقتصادی نیاز به بهره گیری از ظرفیت های مشترک دارند و در این راستا ایران اسلامی قوی و اثرگذار است.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین می توان اذعان کرد هم افزایی ها و درک مشترک که امروزه میان کشورهایی عضو پیمان هایی مانند شانگهای، اوراسیا و بریکس صورت گرفته موجب شده تا بتوانیم از بحران های جهانی عبور کنیم از این رو فعالیت چندجانبه و دوجانبه در این پیمان ها بیش از پیش مهم شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368879
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار