خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 15:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

دستیابی به منافع جمعی مشترک هدف مجمع پارلمانی گروه بریکس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت دستیابی به منافع جمعی مشترک برای همه کشورها، گفت: ائتلاف های بین المللی مانند بریکس بر اساس این دیدگاه ایجاد شده اند تا بتوانند در رویه ها و مناسبات جهانی منفعل نباشند و نقش ایفا کنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: پنج عضو گروه بریکس علاوه بر داشتن دانش و اقتصاد قوی، از جمعیت زیاد و وسعت جغرافیایی گسترده برخوردار هستند که از جمله مولفه های قدرت در دنیا محسوب می شود.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان روابط و ارتباطات خوبی با کشورهای عضو بریکس دارد که این امر مزیت خوبی برای ایران تلقی می شود، اظهار کرد: در واقع عمق راهبردی مواضع سیاسی این کشورها با ایران می تواند به تعمیق مناسبات و مراودات اقتصادی و تجاری ختم شود.



وی با تاکید بر اینکه کشورهای عضو بریکس از قاره های مختلف هستند اما داشتن شریک و همراه از غرب آسیا برایشان دارای اهمیت است، ادامه داد: در واقع دسترسی ایران به آبهای آزاد و منابع غنی انرژی و همچنین قرار گرفتن در مسیر ارتباطی کشورهای مختلف از جمله مزیت های کشورمان محسوب می شود که برای کشورهای بریکس قابل تامل است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه دستیابی به منافع جمعی مشترک برای همه کشورها دارای اهمیت است، افزود: در واقع ائتلاف های بین المللی مانند بریکس بر اساس این دیدگاه ایجادشده اند تا بتوانند در رویه ها و مناسبات جهانی منفعل نباشند و نقش ایفا کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی ایران در حوزه پارلمانی تلاش کرده در مناسبات بین المللی اثرگذار حاضر شود، خاطرنشان کرد: در واقع نمایندگان که در قالب گروه های دوستی پارلمانی به کشورهای مختلف رفته و در اجلاس های بین المللی حضو پیدا می کنند، دیدگاه های سیاست خارجی جمهوری اسلامی را تبیین کرده و تلاش می کنند زمینه همگرایی دیگر کشورها با ایران را فراهم کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368941
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار