خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/09 - 10:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

دستگاه دیپلماسی برنامه جامع برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه ندارد

عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نداشتن برنامه جامع و کامل در حوزه دیپلماسی اقتصادی موجب شده شرکت های ایرانی نتوانند در سوریه فعالیت خوبی داشته باشند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از حضور کم رنگ شرکت های ایرانی در نمایشگاه دمشق، گفت: مسئولان وزارت امور خارجه باید پاسخ دهند چرا در مورد فرصت هایی سیاسی که با پرداخت هزینه های بسیار سنگین در منطقه کسب می کنیم، نمی توانیم بهره تجاری و توسعه ای ببریم؟.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه جامع و کامل برای دیپلماسی اقتصادی نداریم، اظهار کرد: در چنین شرایطی باید اذعان کرد نقد جدی به وزارت امور خارجه وجود دارد و این مجموعه نیازمند تحول بنیادین است.



وی با بیان اینکه عزم جدی در دستگاه دیپلماسی برای حضور پررنگ اقتصادی کشورمان در سوریه وجود ندارد، ادامه داد: باید بیش از 70 الی 80 درصد بازار سوریه توسط شرکت ها و تجار ایرانی اداره شود اما اکنون چنین رویه ای مشاهده نمی شود؛ در واقع آقایان مسئول برای این کار تربیت نشده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه سوری ها نیز می دانند ایرانی ها دلسوز هستند لذا برایشان بهتر است که سرمایه گذاران ایرانی در بازارشان حضور داشته باشند، افزود: بر این اساس باید جلوی فعالیت بخش خصوصی در سوریه گرفته نشود و مانع تراشی رخ ندهد؛ به عبارتی نیازمند تسهیل گری، تشویق و حمایت شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی هستیم.



عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بدنه وزارت خارجه هنوز نگاهش به ارتباط با غرب است و نمی تواند با روش های جایگزین به توسعه برسد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی تلاش کنیم تا شرکت های ایرانی بتوانند خیلی راحت در بازار سوریه حضور یابند زیرا موجب ارزآوری برای کشورمان می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351130
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار