خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 11:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده در واکنش به صدور هشدار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا؛

دزدان دریایی نمی‌توانند ایران را عامل ناامنی در خلیج فارس معرفی کنند

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: آمریکایی ها با صدور هشدار دریایی می خواهند سطح نگرانی را میان دریانوردان بالا ببرند و ایران را عاملی برای بروز ناامنی معرفی کنند.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در واکنش به پشت پرده هشدار ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه مبنی بر اینکه کشتی ها از آب ها سرزمینی ایران دور بمانند تا توقیف نشوند، گفت: امروزه همگان مشاهده می کنند که نظامیان ایران در آب های بین المللی و منطقه ای با ماموریت ها و حضورشان موجب تامین امنیت و آرامش برای کشتی ها و دریانوردان شده اند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این مهم در حالیست که صادرکنندگان چنین هشداری خودشان در آب های بین المللی اقدام به دزدی دریایی کرده و نفتکش کشورهایی همچون ایران را متوقف کرده اند.



وی با اشاره به اینکه وقتی کشورهای همسایه مولفه حسن همجواری و قوانین دریانوردی را رعایت می کنند، دلیلی برای توقیف کشتی ها وجود ندارد، ادامه داد: آمریکایی ها با طرح چنین موضوعی می خواهند سطح نگرانی را میان دریانوردان بالا ببرند و ایران را عاملی برای بروز ناامنی معرفی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه با همگرایی و هم افزایی توانسته اند امنیت خلیج فارس را تامین کنند و حتی درصدد ایجاد ائتلاف دریایی هستند، افزود: بنابراین می توان گفت که آمریکایی ها نگران اخراجشان از منطقه هستند لذا دست به چنین اقدامات ضدایرانی می زنند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به عبارتی قدرت های فرامنطقه ای فقط در صورت بروز تنش و اختلاف می توانند در منطقه حضور داشته باشند و این در حالیست که اکنون شاهد کاهش و رفع اختلاف نظرها میان همسایگان در خلیج فارس هستیم و این موضوع بر خلاف دیدگاه سیاستمداران کاخ سفید محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 366717
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار