خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/12 - 12:12
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی,فرهنگی
آقاتهرانی با تأکید بر حق ایران در خونخواهی شهید هنیه؛

خونخواهی مهمان شهید ما نص صریح قرآن است/ اصلاً زمان مصامحه و بحث‌های دیپلماتیک نیست!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آیه 194 سوره بقره، انتقام‌جویی از دشمن متجاوز را نص صریح قرآن خواند و گفت: وقتی رژیم تروریستی صهیونیستی همه قواعد و قوانین بین‌المللی و جهانی را زیر پا گذاشته و به همه بی‌اعتنایی کرده، باید محکم بر دهان آن کوبید؛ اصلاً زمان مصامحه و کوتاه‌آمدن و بحث‌های دیپلماتیک نیست؛ چرا که ما با یک دیوانه زنجیری روبه‌رو هستیم که متوجه چیزی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن محکوم کردن ترور فرمانده مقاومت، شهید اسماعیل هنیه در تهران و گرامیداشت یاد این فرمانده شهید، از حق ایران برای انتقام شهادت مهمان عزیز و رسمی خود دفاع کرد و گفت: پیداست که دشمن حساب‌شده این کار را انجام داده است؛ یعنی صهیونیست‌های کثیف قبل از دست زدن به این حادثه فکر همه‌ چیز آن را کرده‌اند، حتی فکر اینکه ما مقابله به مثل خواهیم کرد و تماشاچی نمی‌مانیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح این پرسش که چرا دشمن صهیونیست ما دست به این اقدامات می‌زند؟ عنوان کرد: یک ضرب‌المثل و اصطلاح در زبان عربی و در بین عرب‌ها معروف است که: «الغریق یتشبث بکل حشیش»؛ یعنی آدمی که در حال غرق شدن است برای نجات یافتن به هر خار و خاشاکی(گیاه خشکی) چنگ می‌زند! یعنی اگر حتی یک چوب کوچک هم ببیند، خودش را به آن بند می‌کند تا شاید بتواند خودش را نجات دهد؛ شواهد همه گواه این است  که رژیم صهیونیستی هم واقعاً در حال نابودی و غرق شدن است؛ لذا طبیعی است که به هر کاری دست بزنند.

گسترش جنگ به کشورهای دیگر موجب نابودی سریعتر رژیم صهیونیستی می‌شود

آقاتهرانی هدف رژیم صهیونیستی از اقدامات و ترورهای اخیر خود در لبنان و ایران و ... را گسترش جنگ به کشورهای دیگر خواند و افزود: صهیونیست‌ها با این حملات، کشورهای دیگر را با خود درگیر می‌کنند و سعی دارند یمن، لبنان، سوریه، عراق، ایران و ... را هم مستقیم درگیر جنگ کنند؛ اما نمی‌دانند که با این کار زودتر و سریعتر نابود خواهد شد و چون در حال غرق شدن است این را نمی‌فهمد.

وی با طرح این پرسش که ما در مقابل این دشمن هار چکار باید کنیم؟ عنوان کرد: ما باید انتقام‌جویی کنیم؛ چرا که نص صریح قرآن است که «فمن اعْتدى‏ علیکمْ فاعْتدوا علیه بمثْل ما اعْتدى‏ علیکمْ؛ هرکس به شما تعدّى و تجاوز کرد، به مانند آن بر او تعدّى کنید».

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دشمن در اولین روز تشکیل یک دولت مقتدر در کشور ما، مهمان رسمی ما که برای ما بسیار عزیز و در رأس مقاومت است را ترور کرده است. آن هم در کشوری که امنیت آن با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست. بنده دیگر کشورهای دنیا را رفته و دیده‌ام حقیقتا هیچ کجا به لحاظ امنیت قابل مقایسه با ایران نیست. در این کشوری که در این سطح از امنیت است، مهمان بسیار بزرگ و عزیز ما را شهید کردند. لذا تکلیف روشن است؛ اگر دشمن یکی زد باید 10 تا بزنیم، محکم هم بزنیم. باید طوری برخورد کرد که دیگر جرأت تکرار این غلط‌ها را نکند.

آقا تهرانی با تأکید بر اینکه دشمن صهیونیستی باید بداند و می‌داند که دوران بزن دررو گذشته است؛ گفت: آن‌ها خیال می‌کنند اینکه مردم مظلوم غزه، زن و کودک و پیر و جوان را در مدرسه‌ها، اردوگاه‌ها، چادر‌ها و خیمه‌ها می‌زنند، قدرت است، نمی‌دانند که همه این‌ها از سر ضعف، ضعف و باز هم ضعف است؛ اما حتی اگر اقدامات دشمن از سر ضعف هم باشد، جمهوری اسلامی ایران باید بسیار جدی خون‌خواهی مهمانش را مدیریت کند و طوری برخورد کند که زین پس نه تنها رژیم جعلی صهیونیستی که هیچ کشور دیگری جرأت انجام این غلط‌ها را نکند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تصریح کرد: وقتی رژیم تروریستی صهیونیستی همه قواعد و قوانین بین‌المللی و جهانی را زیر پا گذاشته و به همه بی‌اعتنایی کرده، باید محکم بر دهان آن کوبید؛ اصلاً وقت مصامحه و کوتاه‌آمدن و بحث‌های دیپلماتیک و این‌طور بحث‌ها هم نیست؛ چرا که ما با یک دیوانه زنجیری روبه‌رو هستیم که متوجه چیزی نیست و باید محکم‌تر از آنکه زده، در مغز او بکوبیم که دیگر نتواند از جای خودش بلند شود. رژیم صهیونیستی در آستانه نابودی است و وقت آن رسیده که آن را نابود کنیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 381491
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار