خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/28 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه نظامی ۲۰۲۳ روسیه؛

خودکفایی نظامی-دفاعی ایران بیانگر شکست سیاست تحریمی کاخ سفید است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: نمایش توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی نظامی مسکو بیانگر شکست سیاست یکجانبه گرایی و تحریمی ایالات متحده علیه کشورهای دنیا است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت حضور ایران در نمایشگاه نظامی ۲۰۲۳ روسیه، گفت: نمایش توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی نظامی مسکو بیانگر شکست سیاست یکجانبه گرایی و تحریمی ایالات متحده علیه کشورهای دنیا است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: به عبارتی کاخ سفید تلاش کرد طی چهار دهه گذشته حلقه محدودیت ها علیه تهران را تنگ کند تا کشورمان بتواند به قله های خودکفایی دست یابد اما امروزه مشاهده می شود که محصولات ایرانی در رتبه های برتر دنیا قرار دارند و با کشورهای اروپایی و غیره رقابت می کنند.



وی با یادآوری اینکه امروزه دنیا از توانمندی های پهپادی و موشکی ایران در حیرت است، ادامه داد: این مهم در حالیست که توسعه توانمندی دفاعی و نظامی ایران موجب شده بازار فروش تسلیحات غرب نیز دستخوش تغیراتی قرار گیرد زیرا تجهیزات ایرانی دارای مولفه های هستند که کارآمدی تسلیحات غرب را زیر سوال می برد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه جمهوری اسلامی تمامی نیازهای خود در حوزه های  سامانه های پدافندی و موشکی،  انواع ناو و ناوچه، قایق‌های تندرو ، زیردریایی ، هواپیمای جنگنده و بالگرد، سامانه‌های زرهی و رزم زمین‌پایه و غیره را با تکیه بر توان داخلی تهیه می‌کند، افزود: چنین موضوعی سبب شده امنیت سرزمین ایران پایدار باشد و این مهم در حالیست که در برخی کشورهای همسایه شاهد ناامنی و تنش های روزانه هستیم.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه امروزه همه کارشناسان بر بهره مندی کشورها از دیپلماسی نظامی تاکید دارند، خاطرنشان کرد: در واقع این مولفه در کنار دیپلماسی سیاسی می تواند به تامین منافع ملت ها کمک کند؛ به عبارتی مشاهده می شود با تکیه بر این نگاه سیاسی یاد شده، کشورهایی مانند ایران، روسیه، چین و غیره با یکدیگر رزمایش های دریایی و غیره برگزار می‌کنند که سبب تامین امنیت برای منطقه و رشد و شکوفایی اقتصادی کشورها می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 366887
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار