خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/27 - 12:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

خرید و فروش سلاح از سوی ایران و روسیه بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مملو بودن اوکراین از سلاح‌های غربی، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از اقتصاد اروپا و آمریکا از طریق فروش سلاح می‌چرخد اما سایر کشورها که رقبای آنها هستند حق چنین معاملاتی را ندارند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از حمله سفیر انگلیس به ایران برای فروش تجهیزات نظامی به روسیه، بیان داشت: امروز شاهدیم اوکراین مملو از سلاح های غربی شده است و بخش قابل توجهی از اقتصاد اروپایی ها و آمریکا مربوط به فروش سلاح پیشرفته به کشورهایی است که خودشان بخواهند اما سایر کشورها که رقیب آنها هستند حق چنین مبادلاتی را ندارند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر ایران برای چگونگی حل بحران اوکراین گفت: در موضوع بحران پیش آمده میان روسیه و اوکراین، علاقمند بودیم دو کشور مشکل خود را با گفتگو حل کنند و به هیچ وجه طرفی را به جنگ ترغیب نکرده و از تشدید آن حمایت نمی کنیم.



وی در ادامه با بیان اینکه دنیای امروز، تولیدکنندگان سنتی سلاح را می شناسد، یادآور شد: آمریکا، خود در تولید سلاح در دنیا مدعی است و مقام اول را مختص خود می داند، از طرفی روسیه نیز تا کنون در بحث تولید سلاح کم از آمریکا نداشته است.



عباس زاده مشکینی در ادامه با بیان اینکه امروز در حالی به ما اتهام فروش سلاح به روسیه را می زنند که زمانی اجازه واردات سیم خاردار و یا فشنگ سلاح های ساده ای همچون ژ3 را نیز نداشتیم، عنوان کرد: امروز آنها ما را متهم به صادرات موشک به روسیه می کنند.



وی در ادامه با بیان اینکه غرب به هر نحوی به دنبال تحمیل فشار به کشورمان است که روزی تحت عنوان حقوق بشر، روزی صنعت هسته ای و روزی فروش سلاح است، اظهار کرد: فروش سلاح امری مجاز بوده؛ اگر فروش سلاح متعارف برای آمریکا تجارت است پس برای ما نیز همینگونه است و اگر قرار است برای ما محدود باشد، برای آنها نیز باید محدود شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: ما از این اتهام زنی ها نگران نبوده و شفاف کار می کنیم و هر اقدامی هم که داشته باشیم با استناد به کنوانسیون ها و قراردادهای بین المللی خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 353912
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار