خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/16 - 09:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیرضابیگی:

خرید و فروش تسلیحات نظامی حق همه کشورها است/ واشنگتن درصدد فضاسازی علیه ایران است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند با فریب کاری و دامن زدن به ایران هراسی اذهان عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دهند و به نوعی از قطعنامه ۲۲۳۱ سوءاستفاده و سوءتعبیر می کنند.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارنظر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه فروش تسلیحات ایران را سخت خواهند کرد، گفت: پاراگراف ۶ ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بدون هیچ شکی به ایران حق می دهد تسلیحات مورد نیاز خود را تامین و همچنین تسلیحات تولید شده خود را به فروش برساند.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند آمریکایی ها تلاش می کنند با فریب کاری و دامن زدن به ایران هراسی اذهان عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دهند و به نوعی از قطعنامه ۲۲۳۱ سوءاستفاده و سوءتعبیر می کنند.



وی ادامه داد: در واقع واشنگتن می خواهد با استفاده از رخدادهای بین المللی مانند جنگ اوکراین و غیره علیه کشورمان فضاسازی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد مقامات کاخ سفید درصدد هستند با موج ایجاد شده در عرصه بین‌الملل نسبت به مسائل داخلی کشورمان، شرایط محدودکننده جدیدی را رقم بزنند که این دسیسه آنها نیز شکست خواهد خورد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه جوانان نخبه ایرانی به تکیه بر دانش بومی توانسته اند نیازهای دفاعی و نظامی کشورمان را تامین کنند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که امروزه بسیاری از کشورها از طریق فروش تسلیحات درآمدزایی می کنند و در این راستا آمریکایی ها رتبه نخست را دارند لذا نمی توانند علیه دیگر کشورها موضع گیری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351567
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار