خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/15 - 15:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
کوثری:

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق ناقض کنوانسیون 1961 سازمان ملل است

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات ،پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی گفت: جنایت صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در اصل قوانین سازمان ملل و کنوانسیون 1961 این سازمان را زیر پا گذاشت و به آن تعرض کرد.

کوثری

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران نظامی ایران و پاسخ به این قبیل اقدامات، گفت: به موجب این جنایت، قوانین سازمان ملل و کنوانسیون 1961 این سازمان زیر پا گذاشته و به آن تعرض شد.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات ،پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در این اصل تاکید شده که سفارتخانه ها و کنسولگری ها جز سرزمین کشورها محسوب می شوند لذا جنایت صورت گرفته از سوی رژیم صهیونسیتی علیه کنسولگری ایران از روی استیصال این رژیم بوده است.

کوثری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خود در جنگ غزه طی شش ماه اخیر دست پیدا نکرد، ادامه داد: از روزی که عملیات طوفان القصی انجام شد این رژیم به هیچ کدام از اهداف خود دست پیدا نکرد از این رو این رژیم تلاش داشته تا مقصر اصلی در این جنگ را ایران معرفی کند در صورتی که ما همواره گفته و در حال حاضر هم می گوییم از جبهه مقاومت،غزه و فلسطین حمایت می کنیم بنابراین این موضوع حرف دیروز و امروز نیست و از سال 1341 یعنی 16 سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند که جرثومه فساد باید از بین برود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربگرایان رژیم صهیونیستی را ایجاد کردند، ادامه داد: آمریکا و هم پیمانانش با ایجاد  رژیم صهیونیستی در منطقه در صدد این بودند که بین مسلمانان منطقه تفرقه افکنی کنند و همچنین انرژی که در منطقه آسیا وجود دارد را کنترل و مورد غارت قرار دهند.

کوثری با بیان اینکه فلسطینی ها در جریان عملیات طوفان القصی اراده خود را به رخ صهیونیست ها کشیدند، تاکید کرد: فلسطینی ها در پی این اقدام جبهه کفر را به وحشت انداختند. پس از این عملیات رئیس جمهور آمریکا ، وزیر امور خارجه این کشور،نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه آمدند و در حالی که کار این رژیم تمام شده بود، مجددا این رژیم را تحت کنترل خود نگه داشتند و در حال حاضر هم همین کشورها این رژیم را به اصطلاح نگه داشته و مانع از فروپاشی ان شده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیست ها پیرو جنایات خود به اهداف خود دست پیدا نکردند، بیان کرد: به واقع مردم دنیا به خوبی متوجه شدند که صهیونیست ها به چه میزان جانی و جنایت کار هستند که حتی به مصوبات سازمان ملل هم توجه ندارند.

وی با اشاره به گلایه بسیاری از کشورها به سازمان ملل و شورای امنیت آن در راستای جنگ غزه بیان کرد: این مسئله باید مشخص شود که چرا قطعنامه های این سازمان در راستای آتش بس در غزه اجرایی نمی شود لذا این مسئله ای است که دنیا باید به آن بپردازد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376803
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار