خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 09:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمدبیگی:

حضور مردم پای صندوق‌های رای نشان از مردم سالاری جامعه است

دبیر فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس نماد قدرت ملی مردم برای تعیین سرنوشت خود در سطح ملی است، گفت: هر میزان حضور مردم پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد ما شاهد شکل گیری پارلمانی قوی، مقتدر و کارآمد خواهیم بود.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال دو رویداد مهم انتخاباتی در کشور داریم، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان دو رویداد مهم پایانی سال جاری است هر دو مجلس از مجالس اصلی و مهم است که نیازمند حضور حداکثری مردم برای هر دو انتخابات هستیم



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مجلس خبرگان یکی از مهم ترین نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران، افزود: در چهار دهه اخیر شاهد حضور افراد دلسوزی در مجلس خبرگان بودیم که همواره وظایف مهمی را بر دوش دارند.



نقش بی بدیلی رسانه‌ها برای حضور مردم  در پای صندوق‌های رای



وی در ادامه یادآور شد: انتخابات مجلس خبرگان در سال‌های گذشته نشان دهنده اوج مردم سالاری دینی بوده است، بسیار خرسندیم که نظریه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است، بر همین اساس باید مردم را تشویق به حضور پای صندوق‌های رای شوند که رسانه‌ها نقش بی بدیلی در این راستا خواهند داشت.



رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در عرصه‌های محلی، ملی، نخبگی، خبرگی نقش خود را ایفا کنند، اظهار داشت: رسانه‌ها با تکیه بر رسالت خود باید از حواشی دور بوده و ابعاد این انتخابات را برای مردم روشن و شفاف نمایند، اگر مردم به اهمیت انتخابات پی ببرند بی تردید خود جوش خواهند بود.



میزان آرای مردم حق است



رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس با بیان اینکه مردم خود باید در امورات و مقدرات سرزمین خود تصمیم گیرنده باشند، اظهار داشت: میزان آرای مردم حق است به همین دلیل آرا می‌تواند سرنوشت مردم را تغییر دهد.



محمدبیگی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ منتخب به عنوان نماینده مردم با گویش ها، فرهنگ‌ها، روستاها، شهرها و اقوام مختلف انتخاب می‌شوند که در پارلمان ایران جمع شده تا بتوانند مشکلات مردم را از پایه پیگیری و رفع نمایند، خلاصه کلام مدافع حقوق مردم هستند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با بیان اینکه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین از اقدامات مهم وکلای ملت در بهارستان است، یادآور شد: سیاست گذاری در حوزه قوانین و مکلف کردن دولت در اجرای قوانین مهمترین اصل در شکل گیری پارلمان ایران است.



مجلس نماد قدرت ملی مردم



وی با بیان اینکه مجلس نماد قدرت ملی مردم برای تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی خود در سطح ملی است، یادآور شد: هر میزان حضور مردم پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد ما شاهد شکل گیری پارلمانی قوی، مقتدر و کارآمد خواهیم بود، بی تردید قدرت قوه مقننه بیشتر باشد نشان دهنده حاکم بودن مردم سالاری در جامعه است و کنش و واکنش گری و مطالبه عمومی مردم رشد خواهد داشت.



مردم مجریان اصلی جامعه در مردم سالاری  جامعه هستند



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جامعه قدرتمند را برخاسته از مجلسی مردمی دانست و تاکید کرد: در چنین جامعه‌ای مسئولی نمی‌تواند خطا کند و خاطی باید تاوان کم کاری خود را بدهد، مردم سالاری کامل زمانی حاکم می‌شود که مردم مجریان اصلی جامعه باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368266
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار