خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نظری:

حضور رییس مجلس در مجمع پارلمانی بریکس منجر به ارتقاء جایگاه بین المللی کشور می شود

نماینده مردم خمین در مجلس  گفت: حضور رییس مجلس در مجمع پارلمانی گروه بریکس نشان دهنده وفاق ملی میان قوای نظام جمهوری اسلامی است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس در آفریقای جنوبی گفت: با توجه به روندی که در سیاست خارجی کشورمان در سالهای اخیر بویژه دولت سیزدهم صورت گرفت، تعامل با سایر کشورهای جهان بغیر از آمریکا و وابستگانش بویژه چند کشور اروپایی می تواند برای رشد جایگاه سیاسی و اقتصادی ایران در جهان کمک شایانی کند.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه آمریکا و وابستگان این کشور از هر مسیری به دنبال ضربه زدن به منافع ملت ایران بوده و در تلاش هستند جایگاه ایران را تضعیف کنند تا ایران در بحث مبادلات تجاری و اقتصادی دچار مشکل شود اما سیاست دولت جدید و همراه آن مجلس شورای اسلامی تعامل سازنده با سایر کشورها است تا بتواند جایگاه بین المللی نظام جمهوری اسلامی را ارتقا دهد.



وی افزود: سفر رییس مجلس به آفریقای جنوبی برای شرکت در مجمع پارلمانی گروه بریکس نقطه قوتی در مسیر ارتقای جایگاه بین المللی کشورمان محسوب می شود و از طرفی نشان دهنده وفاق ملی میان قوای نظام جمهوری اسلامی است که امیدواریم این روند به کاهش آمریکا و اروپا در اقتصاد ایران و حذف دلار در چرخه اقتصادی جهان و از جمله در کشورمان منجر شود.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس تصریح کرد: متاسفانه وابستگی به دلار در بحث گردش مالی، پولی و بانکی همچنین تحریم ها نیز، کشورمان را با مشکل مواجه کرده است که می توان با استفاده از ظرفیت بریکس انحصار دلار را از بین برده و مسیر رشد و تعالی را برای کشورمان به ارمغان آورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368885
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار