خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 09:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابوترابی؛

حضور رییس جمهور در سازمان ملل ظرفیتی مهم برای افزایش مناسبات با جهان است

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: حضور رییس جمهور در سازمان ملل ظرفیتی مهم برای افزایش مناسبات با جهان است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: هفته اول مهرماه نشست سالانه سازمان ملل با حضور اکثر سران دنیا برگزار می شود، به نظر می رسد نفس حضور نمایندگان کشورهای دنیا در نشست‌های بین‌المللی و به خصوص نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا و چند قدرت دیگر به شیوه غیر دموکراتیک از شورای امنیت سوءاستفاده می کنند با این حال نباید ظرفیت  سازمان ملل متحد به عنوان فراگیرترین و مهم ترین دستگاه دیپلماسی دنیا را نادیده گرفت.

وی افزود: البته قدرت های جدید و تعیین کننده دیگری نیز در این سازمان حضور دارند و این  موضوع می تواند مانع از آن شود که سازمان ملل همچون گذشته تحت سیطره یک یا چند قدرت خاص عمل کند.

این نماینده مجلس در دوره دوازدهم ادامه داد: به نظر می رسد حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته اول مهرماه  فرصت خوبی است تا مواضع و منویات کشورمان در رابطه با مسائل بین المللی، به خصوص پس از خروج آمریکا از برجام علنی شود و به این وسیله پویایی دیپلماسی و راهبرد تنش زدایی دولت جمهوری اسلامی ایران در بزرگترین گردهمایی رهبران جهان به نمایش گذاشته شود./

پایان پیام

 

 

 

پایان پیام

  • کد خبر : 383429
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار