خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/17 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به برگزاری مجمع مجالس آسیایی در ترکیه:

حضور رئیس مجلس در نشست APA جایگاه ویژه و مهمی دارد

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: دکتر قالیباف به عنوان نماینده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجلاسه مجمع مجالس آسیایی منعکس کننده برآیند نظرات وکلای مردم است که چنین حضور و سخنرانی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجمع مجالس آسیایی به میزبانی کشور ترکیه و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کوشش کشورها برای حضور در اجلاسیه‌های بین المللی به این دلیل است که بتوانند نسبت به دستاوردهای خود و در برابر تبلیغات مخالفانشان، بهره‌برداری صحیحی داشته باشند؛ از این رو ایران با حضور در اجلاس‌های بین المللی با توجه به هجمه های گسترده‌ای که با پول عربستان و نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد این است که واقعیت‌های کشور را منعکس و به گوش جهانیان برسانیم و بخشی از تبلیغات منفی را خنثی کنیم.



وی تاکید کرد: در قاره آسیا که اکثر کشورها دارای مجالس صوری و برای سرپوش گذاشتن دیکتاتوری ها است، تشکیل اجلاسیه ای با حضور ایران که از ابتدای انقلاب تا کنون دارای مردم سالاری بسیار درست و منطبق بر واقعیت ها حرکت کرده، می‌تواند در عصر کنار زدن سلطه بیگانه در آسیا اثرگذار باشد.



این کارشناس مسائل منطقه‌ای اظهار داشت: در اکثر کشورهای آسیایی چرخه کاهش سلطه غرب شکل گرفته است که در صف اول کنارزدن سلطه غربی‌ها، نمایندگان مجالس قرار دارند. آنها علاوه بر قانون گذاری و نظارت بر اقدامات دستگاه های دولتی، جبهه خارجی را به سمت کاهش سلطه غرب هدایت می‌کنند، از این رو مجمع مجالس آسیایی پر اهمیت جلوه می‌کند.



قنادباشی با بیان اینکه در اجلاس موضوعات و دستورکارهای مهمی در نظر گرفته می‌شود، گفت: رئیس مجلس نیز به عنوان نماینده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجلاسه مجمع مجالس آسیایی منعکس کننده برآیند نظرات وکلای مردم است که چنین حضور و سخنرانی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 354880
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار