خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 10:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضائی:

حضور بازرسان آژانس در کشورمان نشان دهنده شفافیت اقدامات هسته ای ایران است

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت ایران با سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان دهنده شفافیت و صلح آمیز بودن اقدامات هسته ای ایران است.

علی رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص موافقت کشورمان با حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کشورمان اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده حسن نیت و شفافیت جمهوری اسلامی در مسیر فعالیت هسته ای است.



وی افزود: اقدامات توسعه ای کشورمان در مسیر صلح آمیز است و ادعاهای سیاسی علیه برنامه هسته ای کشورمان بی اساس و بدون پشتوانه کارشناسی است و متاسفانه آژانس نیز همواره اسیر فشار های قدرت های خارجی و استکباری شده است و نتوانسته رویکرد مستقل و کارشناسی خود را حفظ کند.



نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای ایده اصلی فعالیت های کشورمان است و بارها مجامع بین المللی بر این موضوع صحه گذاشتند که ایران بر اساس توافقات و قوانین بین المللی در حال توسعه دانش بومی خود است.



وی در پایان تصریح کرد: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مسیر اصلی خود یعنی اقدامات فنی و کارشناسی بازگردد و ادعاها سیاسی را رها کند همکاری های ایران قطعاً توسعه خواهد یافت اما تداوم رفتار سیاسی تحت تاثیر کشورهای استکباری هم به چهره آژانس لطمه خواهد زد و هم به مسیر همکاری های ایران آسیب خواهد زد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351857
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار