خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/27 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

حضور ایران در نشست قفقاز تأثیری سازنده برای حل مناقشه میان آذربایجان و ارمنستان دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بی ثباتی منطقه قفقاز با توجه به ورود برخی کشورهای فرامنطقه ای، گفت: حضور آنها با هدف دستیابی به منابع نفت و گاز، نفوذ در منطقه و کنترل روسیه و مرزهای ما است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دعوت از ایران برای حضور در نشست قفقاز، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت ژئوپلتیکی می تواند در منطقه قفقاز نقش کلیدی داشته باشد.



نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: حوادث اخیر منطقه قفقاز نیز به دلیل ورود برخی کشورهای فرامنطقه ای به این حوزه با هدف دستیابی به منابع نفت و گاز آن، نفوذ بر این منطقه به ویژه برای کنترل روسیه و نزدیک شدن به مرزهای ما بوده است.



حیدری ادامه داد: کشورهای نیز مانند آذربایجان، ارمنستان، روسیه و ترکیه نیز در کنار ایران می توانند در حل مناقشه قفقاز با تدابیر صحیح و راهبرد مناسب، نقشی سازنده داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به نقش ایران در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه، بیان داشت: ایران می تواند در ایجاد وحدت میان ارمنستان و آذربایجان نقش داشته باشد و هر دو کشور نیز به این موضوع واقف هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره تأثیر نشست قفقاز گفت: این نشست بسیار مهم بوده و امیدواریم خروجی آن، ایجاد ثبات در منطقه و جلوگیری از تنش ها در قفقاز باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 353904
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم