خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/07 - 15:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با اشاره به آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره و عراق:

جمهوری اسلامی با صلابت و قدرت در مسیر احقاق حق خود از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود مانع تراشی‌ آمریکایی‌ها به کمک دیپلماسی موفق به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق شد و با صلابت و قدرت در مسیر احقاق حق خود از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با یادآوری آزادسازی منابع مالی بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی و روند در حال انجام در عراق، گفت: در طول سال‌های اخیر مذاکرات فراوانی برای آزادسازی منابع مالی بلوکه شده کشورمان بین مقامات ایرانی با کره جنوبی و عراق شد و حتی مذاکراتی با حضور کشورهای دیگر صورت گرفت اما دخالت‌های آمریکایی‌ها، روند آزادسازی پول های بلوکه شده را با مشکل روبه رو کرد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  آمریکا بشدت بدنبال عدم آزاد سازی این پول ها بود و سال ها مانع پرداخت پول به کشورمان شد، حتی موانع بسیاری هم برای کره جنوبی و عراق ایجاد کرد، کشورهایی که رابطه مناسب بانکی با ما دارند نیز از تهدیدات  و دخالت های آمریکا در امان نبودند.



وی افزود: در چنین شرایطی به کمک دیپلماسی مناسب جمهوری اسلامی ایران، موفقیت خوبی در این مسیر بدست آمد و بخش قابل توجهی از پول های بلوکه شده ملت ایران آزاد شده است. جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پیوسته و مستمر توانست به حقوق خود از دریچه دیپلماسی دست یابد و بر مانع تراشی‌های آمریکایی‌ها غلبه کند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کماکان نیز موانع و مانع تراشی ها از جانب آمریکا در مسیر بانک ها و کشور های همکاری کننده با ایران بویژه در همکاری های بانکی وجود دارد اما جمهوری اسلامی ایران با صلابت و قدرت در مسیر احقاق حق خود از تمام ظرفیت ها استفاده کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367531
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار