خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/19 - 19:26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور؛

جایگاه ویژه دانشجویان در سهم‌خواهی از هندسه جدید قدرت/ دانشگاهیان در برگزاری انتخابات باشکوه موثر هستند

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: رهبر معظم انقلاب دو سال قبل در روند دیدارهای خود با اقشار مختلف، در جمع دانشجویان به موضوع سهم خواهی از هندسه جدید قدرت اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مسئولان بسیج دانشجویی هفتاد دانشگاه سراسر کشور عصر امروز (پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه) با سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.



ابطحی در این نشست که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، به موضوع شکل گیری هندسه جدید قدرت در دنیا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب دو سال قبل در روند دیدارهای خود با اقشار مختلف، در جمع دانشجویان به موضوع سهم خواهی از هندسه جدید قدرت اشاره کردند.



وی در این زمینه، اظهار کرد: طرح این موضوع فقط در دیدار با دانشجویان سراسر کشور صورت گرفت که بیانگر اهمیت مسئله و جایگاه دانشجویان در این امر مهم است.



دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین ادامه داد: در واقع برای تحقق این امر باید بسترسازی شود تا دانش آموخته هر رشته و تخصصی بداند چه وظیفه ای بر عهده دارد؛ به عبارتی حقوق‌خوان‌ها، پزشک‌ها، علوم سیاسی خوان‌ها و غیره باید برای سهم خواهی از هندسه جدید قدرت نقش ایفا کنند.











ابطحی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی


ابطحی با انتقاد از محتوای برخی از دروس تدریس شده در دانشگاه ها، افزود: متاسفانه اکثر دروسی که برای دانشجویان ارائه می‌شود، دربرگفته با یافته های غربی ها در دهه هفتاد و هشتاد میلادی است از این رو دانشجویان باید در مطالبات فرهنگی و علمی خود یکسری نکات مانند اصلاح این موارد را پیگیر باشند تا بتوانند به نقش خود عمل کنند.



وی ضمن ارائه گزارشی از پیش بینی ها نسبت به تحولات آینده منطقه، بیان کرد: امروزه باید بر اساس اولویت بندی ها در سطح جامعه اقدام به اجرای کارهای فرهنگی کرد؛ به عنوان مثال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نزدیک است لذا در این زمینه بسیج می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: بنابراین حضور باشکوه در انتخابات باید اولویت کاری دانشجویان باشد و آنها باید خود را برای تحقق آن آماده کنند.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت در این زمینه، یادآور شد: بدون شک طرفداری از شخص در انتخابات مهم نیست بلکه حضور پررنگ و مشارکت مردمی باشکوه دارای اهمیت است. حضور باشکوه یا عدم حضور قوی مردم در پای صندوق های أخذ رای، حتی برای جریان مقاومت یا دشمنان ایران اسلامی دارای اهمیت دوچندان است.



وی در ادامه این دیدار، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که امروزه تفکر جهانی داشتن دارای اهمیت است لذا دانشجویان و دانشگاهیان می‌توانند برای حرکت صحیح در این مسیر، موثر واقع شوند.



دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین گفت: بر این اساس باید تلاش کنیم تا فضاسازی برای ورود همه افراد و اقشار محیا شود؛ به عنوان مثال می‌توانیم از ظرفیت طوفان الاقصی به منظور افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب و بکارگیری و جذب افرادی که در عرصه عدالت‌خواهی فعالیت می‌کنند، بهره ببریم‌.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت شبکه سازی میان دانشجویان سراسر کشور نیز تاکید کرد و تحقق این امر را بستر مهمی برای ایفای نقش دانشگاهیان در عرصه هندسه جدید قدرت برشمرد.



گفتنی است، مسئولان بسیج دانشجویی هفتاد دانشگاه کشور نیز در این نشست صمیمی و چهره به چهره به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در خصوص نکات مطرح شده، بحث و تبادل نظر کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375897
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار