خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 20:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
درخشان با اشاره به لایحه بودجه سال 1402 مطرح کرد؛

ثبات امنیت و توسعه مناسبات اقتصادی در مرزها با افزایش بودجه استان‌های مرزی و مرزبانی

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، ارتقاء و ثبات امنیت در مرزها، توسعه مناسبات اقتصادی با همسایگان و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان را منوط به افزایش بودجه استان‌های مرزی و مرزبانی دانست.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نگاه ویژه دولت در لایحه بودجه سال 1402 به استان‌های مرزی، گفت: دولت همانطور که در بودجه سال گذشته نگاه ویژه ای به بودجه استان‌های مرزی داشت، در بودجه سال 1402 نیز به این موضوع عنایت ویژه‌ای شده است. مجلس هم برای این بخش پیشنهاداتی دارد البته بودجه سقفی دارد که باید در نظر گرفته شود.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس یازدهم، افزود: علاوه بر اهمیت بودجه استان‌های مرزی، بودجه مرزبانی با توجه به شرایط سخت کاری این افراد باید به طور ویژه دیده شود. مرزبانان ما در گرمای بالای 50 درصد بلوچستان بدون وسایل سرمایشی و حتی برق کار می‌کنند، لذا تقویت بودجه مرزبانی ضمن تجهیز این گروه از افراد به ارتقای امنیت مرزها کمک می‌کند.



وی در ادامه یادآور شد: کسانی که قرار است از کیان کشور دفاع کنند باید از اعتبارات و منابع لازم برخوردار باشند، در لایحه به این بخش‌ها توجه شده اما با پیشنهاداتی که خواهیم داد، تلاش می‌کنیم بخشی از کاستی‌های آنها را جبران کنیم.



درخشان با تاکید بر ساماندهی مرزهای کشور، گفت: بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان و ایجاد بازارچه‌های مرزی علاوه بر ثبات امنیت در مرزها به توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه کمک می‌کند بنابراین اعتبارات لازم برای این بخش‌ها باید در لایحه سال آینده دیده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 355530
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار