خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 10:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس:

توهین به مقدسات دینی نتیجه توسعه افراط گرایی در غرب است

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم،ی گفت: توسعه افراط گرایی در غرب به بهانه های مختلف موجب شده شاهد توهین به مقدسات دینی باشیم و این امر سبب آسیب دیدن میلیون ها نفر مسلمان و انسان آزاده در دنیا شده است.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه مل، در رابطه با تکرار هتک حرمت قرآن در دانمارک از سوی اعضای یک گروه نژادپرست، گفت: متاسفانه این روزها شاهد حرکت شنیع و شیطانی در برخی از کشورهای غربی هستیم که بر خلاف حقوق بشر و احترام به ادیان الهی است.



رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اقدام در دانمارک تکرار شده است، اظهار کرد: گروه نژادپرست دانمارکی ابتدا اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ کرده و سپس به سوی سفارت عراق در پایتخت دانمارک حرکت کرده و در آنجا نیز قرآن را آتش زدند که اقدامی تعجب برانگیز است.



وی ادامه داد: به عبارتی این اقدام ضددینی و ضدفرهنگی تحت حفاظت شدید پلیس دانمارک رخ داده در حالی که بخش عمده ای از مردم این کشور نیز هتک حرمت کتاب آسمانی همچون قرآن کریم مخالف هستند لذا مسئولان این کشور باید پاسخگو بوده و اقدام به برخورد جدی با این افراد کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه اقدام مذکور و فعالیت های مشابه در گذشته تحت پوشش آزادی بیان از سوی غربی ها انجام شده و مجوز برای هتک حرمت صادر شده است که بر خلاف قوانین حقوق بشری است.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه افراط گرایی در غرب به بهانه های مختلف موجب شده شاهد توهین به مقدسات دینی باشیم و این امر سبب آسیب دیدن میلیون ها نفر مسلمان و انسان آزاده در دنیا شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 366695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار