خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/31 - 09:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده:

توسعه همکاری های منطقه ای در دستور کار دولت چهاردهم باشد

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توجه به همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارای اهمیت ویژه ای بوده و در این راستا دولت جدید باید تقویت سطح مناسبات با کشورهای اطراف سرزمینمان را دستور کار قرار دهد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اولویت دولت چهاردهم در توسعه همکاری های منطقه‌ای ، گفت: توجه به همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارای اهمیت ویژه ای بوده و در این راستا دولت جدید باید تقویت سطح مناسبات با کشورهای اطراف سرزمینمان را دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی  ادامه  داد: دیپلماسی راهبردی و فعال جمهوری اسلامی در منطقه موجب شده است زمینه رفع تنش ها و سوءتفاهم ها میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و تهران از بین برود که بر این اساس مشاهده می شود کشورهای منطقه به دنبال فعالیت های مشترک با ایران هستند.

وی ادامه داد: در واقع همکاری های مشترک با کشورهای منطقه می تواند پای قدرت های فرامنطقه ای را از این منطقه قطع کند زیرا آنها با حضورشان همواره درصدد تنش آفرینی میان همسایگان بودند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: نباید فراموش کرد که کشورهایی مانند آمریکا و غیره با حضورشان در خلیج فارس صرفا درصدد تامین منافع خودشان هستند و در این راستا با دامن زدن به سیاست ایران هراسی، نقشه های شوم خودشان را اجرایی می کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 380555
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار