خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/23 - 14:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

توسعه روابط تهران و پکن به نفع دو کشور خواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سفر رئیسی به چین آثار مثبتی دارد و نباید به دلیل اظهارنظرهای نادرست و نسنجیده روابط دو کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به چین در نوع خود سفر بسیار مهم و تاثیرگذار برای توسعه روابط دوجانبه است، گفت: این سفر با توجه به شرایط کنونی منطقه ای و بین المللی می تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: چین را به عنوان شریک راهبردی برای خودمان در حوزه های اقتصادی، تجاری و تعاملات منطقه ای و بین المللی می دانیم. هر چه این روابط را تعمیق ببخشیم می تواند برای افزایش همکاری در همه حوزه ها و کسب منافع متقابل کمک کننده باشد. بنابراین فارغ از بحث های حاشیه ای که در مدت اخیر به وجود آمده است و عده ای به این بحث ها دامن می زنند تا اختلاف ایجاد شود باید به اصل ارتباط و روابط توجه کنیم.



وی اظهار با اشاره به اینکه کشور چین به عنوان قدرت جهانی اقتصادی و تجاری در جهان مطرح است، عنوان کرد: روابطه این کشور با جمهوری اسلامی قابل قبول بوده است اگر در جایی مقامات چینی اظهارنظر بی دقتی کرده اند و به عمق اظهارنظر توجه نداشتند نباید بهانه ای باشد که روابطمان را با پکن دچار اختلال کنیم.



این نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه روابط تهران و پکن در توسعه به نفع دو کشور خواهد بود، تاکید کرد: هر چند که تاکید داریم چین نباید در مسائل داخلی ایران و روابط دو جانبه ایران با کشورهای دیگر دخالت کنند آن کشورها تریبون و رسانه برای بیان ادعاهایشان که اساسا ادعاهای کذب است، دارند اما ورود کشوری مثل چین و اظهارنظر یکطرفه و بدون دقت و ملاحظه موجب گله مندی است و باید حتما در این سفر رئیسی به رئیس جمهور چین این نکته را متذکر شود تا در بیان مسائل، اظهارنظرها و امضا برخی تفاهم ها دقت نظر صورت گیرد و حساسیت های منطقه را درک کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اینکه با چینی ها روابط راهبردی تعریف کرده ایم گفت: با پکن ارتباطات بلند در حوزه های اقتصادی و روابط تجاری تعریف کردیم که نباید با اظهارنظرهای نادرست به این ارتباط لطمه وارد شود از سوی دیگر باید در راستای منافع ملی و اقتدار کشور اقدام کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 357064
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار