خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/09 - 10:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

توسعه روابط با کویت در ارتقاء روابط ایران با همسایگان خلیج فارس اثر مثبت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توسعه روابط با کویت می تواند در ارتقاء روابط کشورمان با همسایگان در خلیج فارس اثر مثبت بگذارد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت توسعه روابط میان ایران و کویت، گفت: توسعه روابط میان کشورهای همسایه قطعا موجب تامین منافع مشترک منطقه ای می شود و امری ضروری است.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک آبی و خاکی با کویت دارد که فرصتی بی نظیر برای توسعه همکاری در عرصه های مختلف است، اظهار کرد: در واقع کویت یکی از کشورهای فعال حوزه خلیج فارس بوده و در سیاست های منطقه ای تاثیرگذار است لذا بهبود روابط با آنها می تواند برای نزدیک شدن به سایر کشورها نیز کمک کند.



وی ادامه داد: باید یادآور شد سیاست توسعه مناسبات با همسایگان که امروزه از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است، در گذشته نیز جدی گرفته میشد اکنون مشکلات کمتری با کشورهای منطقه داشتیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس مانند کویت ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط در حوزه های اقتصادی، تجاری، سیاسی، امنیتی و غیره با ایران دارند، افزود: در واقع دستیابی به روابط پایدار می تواند جلوی اجرای دسیسه های دشمنان به منظور بروز تنش در منطقه را بگیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس برگزاری نشست مشترک کنسولی بین ایران و کویت بعد از هفت سال می تواند گام مثبت و رو به جلویی برای ارتقاء سطح همکاری های مشترک در منطقه باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351133
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار