خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/24 - 17:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده:

توسعه روابط اقتصادی با همسایگان سبب بی اثر شدن تحریم‌ها می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه می تواند سبب شکستن تحریم ها و بی اثر کردن آنها شود.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت پررنگ شدن دیپلماسی اقتصادی در روابط با همسایگان و کشورهای منطقه، گفت: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دولت ها سبب تعمیق پیوندهای سیاسی می شود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع پیوند خوردن منافع اقتصادی موجب می شود اهداف سیاسی کشورها نیز با یکدیگر هم راستا شود و این موضوع برای تحقق نیازمند توجه به دیپلماسی اقتصادی در روابط خارجی است.



وی با اشاره به اینکه امروزه کشورمان از جانب دنیای استکبار خصوصا آمریکایی ها تحت فشار تحریم ها و محدودیت های ظالمانه قرار دارد، ادامه داد: این مهم در حالیست که توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه می تواند سبب شکستن تحریم ها و بی اثر کردن آنها شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد کشورهای متعددی با ایران اسلامی مرز مشترک زمینی و دریایی دارند که این امر مولفه مهمی برای تحقق دیپلماسی اقتصادی محسوب می شود.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید در شرایط کنونی به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف منطقه خصوصا همسایگان بیش از گذشته مورد توجه دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359007
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار