خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 14:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

توسعه اقتصادی و تجاری مشترک محور دور جدید روابط ایران و عربستان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد در دوره جدید روابط ایران و عربستان، مسائل توسعه تجاری و سرمایه گذاری های مشترک مورد توجه قرار دارد و حتی در این راستا سفرای دو کشور از میان افراد کارشناس در حوزه اقتصادی انتخاب شده اند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعزام سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران به جده، گفت: رابطه میان تهران و ریاض در دوره ای دچار تنش شده بود اما اکنون در دوره جدید سیاست گذاری های عربستان، شاهد تغییر دیدگاه و تحولات جدی هستیم.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: به عبارتی سعودی ها به همکاری به کشورهای آسیایی خصوصا جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای دارد زیرا آنها توسعه اقتصادی و تجاری کشورشان را به طور جدی دنبال می کنند.

وی ادامه داد: همچنین نباید فراموش کرد که در دوره جدید روابط دو کشور، مسائل توسعه تجاری و سرمایه گذاری های مشترک مورد توجه قرار دارد و حتی در این راستا سفرای دو کشور از میان افراد کارشناس در حوزه اقتصادی انتخاب شده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه سیاست ها و فشارهای ایالات متحده علیه ایران نتوانسته بر روابط اخیر تهران و ریاض اثر منفی بگذارد،  افزود: در واقع وقتی منافع مشترک تجاری و اقتصادی شکل می گیرد، دولت ها تلاش می کنند از هر نوع آسیبی دور بمانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عربستان یکی از کشورهای مهم و اثرگذار جهان اسلام است لذا تقویت مناسبات با ریاض می تواند به رفع چالش های کنونی کمک شایانی کند، تصریح کرد: هر چند تفاوت دیدگاه میان ایران و کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان در حوزه مقاومت و فلسطین وجود دارد، اما باید اذعان کرد بهبود روابط می تواند به مدیریت و همگرایی میان این کشورها کمک و از ایجاد هر نوع تنش و چالش جدید جلوگیری کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 371062
فاطمه رضایی
خبرنگار

فاطمه رضایی