خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/18 - 11:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

توجه به منافع مشترک می‌تواند در بهبود مذاکرات میان تهران و ریاض تاثیر مثبت بگذارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توجه به منافع مشترک و حسن همجواری از جمله مولفه‌هایی است که می‌تواند در بهبود روند مذاکرات میان ایران و عربستان تاثیر مثبت بگذارد.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت گفت‌و‌گوهای تهران و ریاض، گفت: جمهوری اسلامی درصدد افزایش سطح روابط با همسایگان است و در سیاست خارجی خود، این مهم را به طور جدی پیگیری می کند.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به منافع مشترک و حسن همجواری از جمله مولفه هایی است که می تواند در بهبود روند مذاکرات تاثیر مثبتی بگذارد، اظهار کرد: بر این اساس کشورمان حسن نیت نشان داده اما با توجه به اینکه سعودی ها استراتژی کشورهای غربی را دنبال می کنند، نیاز به تجدید نظر از سوی این کشور وجود دارد تا بتوان شاهد نتایج مطلوب تری در مذاکرات تهران و ریاض باشیم.



وی ادامه داد: در واقع اعتماد طرفین زمانی جلب می شود که همسایگان در کنار همدیگر قرار بگیرند زیرا کشورهای فرامنطقه ای و رژیم صهیونیستی خیرخواه مردم این کشورهای منطقه نیستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین اگر عربستان در مسیر یاد شده گام بردارد، می تواند به تفاهم دوجانبه رسید؛ در واقع اگر موضع گیری ها صرفا منوط به نشست های سیاسی باشد و در مقام عمل اتفاقی رخ ندهد، تفاهم حاصل نمی شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم دور جدید مذاکرات نیز در آینده ای نزدیک برگزار شود تا شاهد بهبود روابط مشترک باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 349930
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار