خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 17:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی با اشاره به نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا:

توانمندی دفاعی ایران قدرت نظامی آمریکا در منطقه را زیر سوال برده است

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: توانمندی موشکی و پهپادی ایران تمامی دستاوردهای نظامی آمریکا در منطقه را زیر سوال برده است.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در نشست استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا مبنی بر لزوم مهار ایران و مبارزه با گروه های افراطی خشونت‌آمیز، گفت: اعتراف مقامات نظامی ایالات متحده به توانمندی های دفاعی و نظامی ایران نشان دهنده شکست سیاست های تحریمی آنها محسوب می شود.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آنها تصور می کردند با ایجاد محدودیت برای جمهوری اسلامی، کشورمان نمی تواند به ابزارها و تجهیزات دفاعی مورد نیازش دست یابد اما مشاهده می شود که به اذعان آمریکایی ها، سرعت رشد ایران در این عرصه تصاعدی بوده است.



وی با بیان اینکه توانمندی موشکی و پهپادی ایران تمامی دستاوردهای نظامی آمریکا در منطقه را زیر سوال برده است، ادامه داد: در واقع تروریست های آمریکایی تصور می کردند قدرت برتر نظامی دنیا هستند و با تکیه بر این مولفه میلیاردها دلار تجهیزات به کشورهای منطقه فروختند اما مشاهده می شود که نخبگان ایرانی توانسته اند توانمندی های نظامی ایالات متحده را با چالش مواجه کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تاکید فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بر لزوم مهار ایران صرفا جنبه انحراف در افکار عمومی و همچنین نمایندگان سنا این کشور را دارد، افزود: به عبارتی تروریست های ایالات متحده به خوبی می دانند امروزه دیگر هیچ نقشی در منطقه ندارند و حضورشان در آب های آزاد صرفا برای دلگرمی همپیمانان منطقه ای‌شان مانند رژیم صهیونیستی است.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به وضوح می توان هراس فرمانده سنتکام از توان دفاعی ایران را در اظهاراتش مشاهده کرد که این امر شکست بزرگی برای ایالات متحده بشمار می رود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359168
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار