خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/30 - 13:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

توافق برای هماهنگی در اجرای تحریم‌ها، یک مانور فریبکارانه اروپایی-آمریکایی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی، توافق آمریکا و اروپا برای هماهنگی در اجرای تحریم‌ها را یک مانور فریب کارانه دانست و گفت: امریکا و اروپا همه توان خود را بسیج کرده تا ایران در مسیر تحریم زمین‌گیر شود اما مقاومت مردم ایران و عدم توفیق امریکا و اروپا نتیجه آن بوده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به توافق آمریکا و اتحادیه اروپا برای هماهنگی در اجرای تحریم‌ها، گفت: به نظر می‌رسد اروپا سیاست دنباله‌روی از امریکا را در بالاترین سطح پیگیری می‌کند اما در نتیجه همراهی با آمریکا سراشیبی سقوط قرار گرفته است. رئیس جمهور فرانسه نیز در ماه‌های گذشته مطالبی در همین راستا بیان کرده است اما اروپایی‌ها باید بدانند که تحریم‌هایی که این روزها علیه ما اعمال کردند نه تنها تاثیری ندارد بلکه خود تحریمی آنها را در آسیا به دنبال دارد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر، قدرتمند و اثرگذار به ویژه در منطقه غرب آسیا است و به عنوان یک قدرت نوظهور شناخته می‌شود، جمهوری اسلامی ایران همچنین در ایجاد وحدت میان کشورهای آسیایی و قدرت‌های نوظهور دیگر همچون روسیه  و چین، نقش آفرین بوده است.



وی در ادامه یادآور شد: اکنون اروپایی‌ها بیش از هروقت دیگری آسیب پذیر شدند و آمریکا در مرحله سراشیبی از دست دادن بخش‌های قابل توجهی از اقتدار خود به ویژه اقتدار دلاری است بنابراین جنس بیان این قبیل مطالب و وحدت غرب و آمریکا برای تحریم ایران بیش از آنکه به واقعیت متناظر باشد، استیصال غرب در برابر ایران را نشان می‌دهد.



مقتدایی با بیان اینکه دیگر دوران حرف‌های تحریمی و اثرگذار بودن آن گذشته است، گفت: ایران نشان داد به عنوان قدرت منطقه‌ای مورد توجه کشورهای همسایه، صرف نظر از توسعه ارتباط با این همسایگان و موفقیت اقتصادی، می‌تواند موفقیت‌های روز افزون را به عنوان یک دستاورد دولت آقای رئیسی نمایان کند.



وی تصریح کرد: غرب اعم از امریکا و اروپا همه توان خود را بسیج کرده تا ایران در مسیر تحریم زمین‌گیر شود اما مقاومت جمهوری اسلامی ایران و عدم توفیق امریکا و اروپا نتیجه آن بوده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این اظهارات بیش از آنکه واقعی باشد به عنوان یک مانور فریبکارانه اروپایی-آمریکایی شناخته می شود و غربی ها در کج فهمی‌های خود از توان داخلی و درونی ایران، متضرر خواهند شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361926
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار