خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/11 - 12:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عباس زاده مشکینی:

تهران و مسقط در خلیج فارس منافع، تهدیدها و دشمنان مشترک دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تهران و مسقط در خلیج فارس منافع و همچنین تهدیدها و دشمنان مشترک دارند از این رو توسعه مناسبات در سطوح مختلف خصوصا سیاسی دارای اهمیت دوچندان است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به عمان و رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای، گفت: دیپلماسی خارجی ایران در دوره جدید توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه خصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس را در دستور کار قرار داده که در این میان عمان دارای جایگاه ویژه ای است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمان دارای ظرفیت های خوبی است، اظهار کرد: در این میان این کشور می تواند بسیاری از نیازهای خودش را از جمهوری اسلامی ایران تامین کند.



وی با بیان اینکه دیدار و گفتگو با مقامات بلندپایه عمان در این سفر بیانگر رویکرد ایران برای افزایش سطح روابط  دوجانبه است، ادامه داد: تهران و مسقط در خلیج فارس منافع و همچنین تهدیدها و دشمنان مشترک دارند از این رو توسعه مناسبات در سطوح مختلف خصوصا سیاسی دارای اهمیت دوچندان است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به رایزنی های صورت گرفته در خصوص آزادسازی پول های بلوکه شده کشورمان، افزود: در واقع مسقط علاوه بر تلاش برای وصول توافق برجامی وین، یکی از مراکز نقل و انتقال دارایی ارزی ایران از سایر بانک ها محسوب می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اقدامات صورت گرفته، توافقات قبلی انعقاد شده میان دو کشور نیز هر چه سریع تر اجرایی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 354482
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار