خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/13 - 11:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی مطرح کرد؛

تمرکز تهران - اسلام آباد بر تقویت همکاری مشترک اقتصادی و امنیتی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تمرکز تهران و اسلام آباد بر تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی بر ثبات و معادلات منطقه ای نیز اثرگذار خواهد بود.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با درخواست پاکستان به منظور تقویت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: تهران و اسلام آباد از دیرباز با همدیگر روابط نزدیک و خوبی داشته اند لذا با توجه به تغییر معادلات منطقه ای، اکنون زمان آن رسیده که همکاری‌های دوجانبه ایران و پاکستان تعمیق یابد.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین امنیت مرزهای مشترک به افزایش و رشد صادرات دو کشور کمک می کند، اظهار کرد: افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی با توجه به گستردگی مرزهای مشترک دو کشور یکی از موضوعات مهمی است که باید از سوی مقامات دو کشور پیگیری شود.



وی ادامه داد: همچنین نباید فراموش کرد که مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر نیز از دیگر مسائل مهمی است که باید مورد توجه قررار بگیرد؛ به عبارتی عمیق روابط مشترک دو کشور می تواند به تحقق مسئله یاد شده کمک شایانی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی دو کشور باید بیش از گذشته فعال شوند، افزود: در واقع باید بر اساس توافقنامه های مشترک، موانع بر سر راه صادرکنندگان برداشته شود زیرا این موضوع به بهبود معیشت مردم مرزنشین نیز کمک شایانی خواهد کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مقامات سیاسی و نظامی دو کشور رفت و آمدهای متعددی به دارند که بیانگر عزم جدی در راستای افزایش سطح مناسبات در بخش های مختلف است، تصریح کرد: بدون شک تمرکز تهران و اسلام آباد بر تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی بر ثبات و معادلات منطقه ای نیز اثرگذار خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367663
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار