خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/16 - 10:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
یزدی خواه با اشاره به طرح تحریم صادرات نفت ایران؛

تلاش جمهوری خواهان آمریکایی با افزایش شرکای تجاری تهران بر باد رفته است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد ایران اسلامی شرکای تجاری متعددی را گرد هم آورده و تامین منافع جمعی مانع از اجرای سیاست های ضدایرانی یا قوانینی مانند توقف صادرات و فروش نفت کشورمان خواهد شد.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به طرح ضدایرانی قانونگذاران آمریکایی در راستای توقف فروش و صادرات نفت کشورمان، گفت: متاسفانه سیاستمداران ایالات متحده همچنان مانند دهه های گذشته فکر می کنند و تصورشان همچنان بر اعمال سیاست یکجانبه گرایی است. این مهم در حالیست که دیگر هژمونی آمریکا درهم ریخته و کشورها از کاخ سفید هراسی ندارند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت نفت ایران سالیان متمادی تحت تحریم ها و محدودیت های ایالات متحده قرار داشته است، اظهار کرد: در مقابل مشاهده می شود که امروزه شاهد افزایش صادرات و فروش نفت و محصولات پتروشیمی هستیم که بیانگر سیاست های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران است؛ بر این اساس قانونگذاران آمریکایی خشمگین شده و می خواهند چرخه فروش نفت را دچار آسیب کنند.



وی در این راستا، ادامه داد: در حالی که ایران اسلامی شرکای تجاری متعددی را گرد هم آورده و تامین منافع جمعی مانع از اجرای سیاست های ضدایرانی یا قوانینی مانند توقف صادرات و فروش نفت کشورمان خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی با استفاده از ارزهای ملی یا تهاتر کالا و غیره به کشور باز می گردد، افزود: این موضوع سبب تزلزل جایگاه دلار در عرصه اقتصاد جهانی نیز شده که برای ایالات متحده گران تمام شده است.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانونگذاران آمریکایی با تدوین طرح های ضدایرانی می خواهند همچنان ژست ابرقدرتی بگیرند تا همپیمانانشان را از دست ندهند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از تحریم های حداکثری آمریکا در دوران ترامپ نیز عبور کرد لذا سیاستمداران و تصمیم گیران در کاخ سفید و مجلس نمایندگان این کشور باید در رویه خودشان تجدیدنظر کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362832
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار