خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 13:53
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
اعظمی مطرح کرد؛

تشکیل مجلس قوی با حضور مردم پای صندوق‌های رأی

نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم، گفت: هر میزان مردم در انتخابات حضور داشته باشند بی تردید مجلس قوی و مردمی تر خواهد بود.

ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یکی از دلایل انسجام، وحدت و ایستادگی ملت دانست و گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی خود تاکید داشتند که مشارکت  آحاد جامعه و برگزیدن نماینده اصلح تر بسیار مهم است و انتخاب نماینده متخصص و کارشناس منجر می‌شود که مجلسی کارآمد و قوی داشته باشیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اهمیت روز یازدهم اسفندماه برای کل جهان است، افزود: رقابت سختی بین متقاضیان کرسی نمایندگی در مجلس دوازدهم است، به ازای هر صندلی حاضر در پارلمان حدود ۵۰ نفر تایید صلاحیت شده‌اند و این مهم برای مردم فرصت استثنایی است تا بتواند با انتخاب فرد اصلح تر مجلس قوی که برخاسته از وجود مردم است را رقم بزنند، از طرفی با توجه به اتفاقاتی که در منطقه رخ داده امروز نگاه جهانیان به حضور گسترده مردم در پای صندوق‌ها رای است.

مجلس قوی منوط به حضور مردم پای صندوق‌های رای است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مردم پای صندوق‌های رای حضور خواهند یافت، تصریح کرد: هر میزان مردم در انتخابات حضور داشته باشند بی تردید مجلس قوی و مردمی تر خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات قوه مقننه در عملکرد دولت تاثیر خواهد داشت، یادآور شد: انتخاب نمایندگان اصلح نقش پررنگی در عملکرد دولت خواهد داشت و همین مسئله تاثیر مستقیمی در زندگی مردم دارد.

اعظمی با بیان اینکه مردم به جهت معیشتی و اقتصادی دچار مشکل هستند و این مسائل را تا حدودی مجلس یازدهم به گوش دولت سیزدهم رسانده‌ است، اظهار کرد: تورم و گرانی افسار گسیخته زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، مجلس یازدهم از حداکثر توان خود برای تصویب قوانینی که به نفع آحاد جامعه در حوزه مسائل اقتصادی بود بهره گرفت تا دولت را در جهت حل مسائل معیشتی مردم پای کار بیاورد.

عملکرد دولت در مشارکت مردم در انتخابات نقش دارد

وی با تاکید بر اینکه بخشی از میزان حضور حداکثری مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه  به عملکرد دولت باز می‌گردد، گفت: نمایندگان در جمع آوری برنامه هفتم توسعه و بودجه بندی هر ساله  از حداکثر توان خود استفاده کرده تا مشکلات مردم تا حدود بسیاری حل شود، تخصیص اعتبارات مناسب و پرداخت مبالغ در نظر گرفته شده برای حل مسائل عمرانی و معیشتی و حتی مباحث فرهنگی مردم و کنترل آن بر عهده دولت بوده است.

مردم از شنیدن شعار خسته شده‌اند/ دولت درصدد حل مشکلات معیشتی باشد

اعظمی با تاکید بر اینکه سران سه قوه باید در درصدد حل مشکلات معیشتی مردم باشند، اظهار کرد: این نظام و دولت بر پایه مردم شکل گرفته و امروز باید حداقل مشکل عموم جامعه که برگرفته از موضوعات اقتصادی و معیشتی است به بهترین شکل ممکن حل شود، امروز مردم خسته از شنیدن تمام شعارها هستند و از دولتمردان درخواست بهبود وضعیت اقتصادی خود را دارند.

ایران؛ کشوری ثروتمند

این نماینده مردم با بیان اینکه ایران کشور غنی است، تاکید کرد: کشور ایران دارای منابع غنی گاز، نفت و حتی معادن است که فقط ۱۰درصد آن فعال است در صورتی که کشورهایی همچون استرالیا برای چندین مرتبه معادن خود را شخم زده‌اند، ایران بالقوه کشور ثروتمندی است اما بالفعل اینگونه نیست؛ بخشی از بیکاری جوانان کشور به سوء مدیریت‌ها باز می‌گردد که امروز منجر به نارضایتی در  جامعه شده است.

نقش احزاب در انتخابات کمرنگ است

نماینده مردم در مجلس یازدهم نقش احزاب مختلف در انتخابات را کمرنگ دانست و تاکید کرد: در دهه های گذشته حضور احزاب سیاسی در رسانه‌های مختلف نقش پررنگی داشتند و هر حزبی عقاید و برنامه‌های خود را برای مدت زمان مشخص شده تعریف و به مردم ارائه می‌داد تا مردم آگاهی پیدا کنند و نسبت به اهداف تعیین شده آنها، امروز احزاب جایگاهی در میان مردم ندارند تا زمانی که جامعه در تامین نیازهای ابتدایی خود دچار مشکل باشد، کمتر کسی به دنبال اهداف و عملکرد احزاب می‌رود.

دغدغه اصلی مردم بهبود وضعیت اقتصادی و تورم حاکم بر جامعه است

اعظمی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دهه هفتاد، یادآور شد: شور و شوق مردم در انتخابات دهه هفتاد مثال زدنی است، در آن دوران عموم مردم حتی سالخوردگان هم پای صندوق‌های رای حضور می‌یافتند آنها معتقد بودند یک رای هم می‌تواند بر روی سرنوشت کشور تاثیر بگذارد اما امروز دغدغه اصلی مردم بهبود وضعیت اقتصادی و تورم حاکم بر جامعه است که دولت باید این مهم را در نظر بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع عادلانه ثروت در کشور به دست دولت ممکن است، خاطرنشان کرد: مجلس تنها می‌تواند ۱۵ الی ۲۰ درصد بر روی بودجه‌ تاثیرگذار باشد بر همین اساس نمی‌توان انتظار داشت نمایندگان با اعتبارات اندک بودجه، عدالت را در مناطق کم برخوردار برقرار کنند، این دولت است که باید این مهم را در نظر بگیرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376040
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار