خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 13:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

تشکیل دبیرخانه دائمی مبارزه با تروریسم توسط اکو راهکاری برای ایجاد امنیت پایدار است

نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان اکو یکی از نهادهای همکاری های منطقه ای محسوب می شود و می تواند با ایجاد هم افزایی برای برون رفت از چالش های کنونی خصوصا اقدامات تروریستی و غیره اثرگذار باشد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل دبیرخانه دائمی مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان‌یافته توسط اکو، گفت: متاسفانه ملت ایران قربانی جریان های تروریستی هستند و حتی دانشمندان کشورمان از طریق اقدامات تروریستی شهید شده اند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواضع ایران نسبت به تروریسم شفاف بوده  و اقدامات سازنده ای در این راستا ارائه کرده است، اظهار کرد: بر این اساس همواره در مجامع بین المللی پیش قدم بوده و تاکید داشته که باید مبارزه با تروریست و گروهک های افراطی در قالب چارچوب مشخصی سامان یابد.



وی ادامه داد: در این میان نباید از یاد برد که غربی ها با مقوله تروریسم دوگانه برخورد می کنند و برای رسیدن به اهدافشان از آنها نیز بهره می برند؛ هر چند اگر دچار اقدام تروریستی شوند، آن را فریاد می‌زنند و از آن بهره سیاسی می برند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال گروه تروریستی داعش یکی از مصداق های استاندارد دوگانه غرب خصوصا آمریکایی ها محسوب می شود؛ به عبارتی این گروه افراطی تحت حمایت غربی ها بود که این امر نشان می دهد از سوی دنیای استکبار خصوصا آمریکایی ها آموزش دیده و تجهیز شده است.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به اینکه سازمان اکو یکی از نهادهای همکاری های منطقه ای محسوب می شود، می تواند با ایجاد هم افزایی برای برون رفت از چالش های کنونی خصوصا اقدامات تروریستی و غیره اثرگذار باشد./



پایان پیام

 

  • کد خبر : 368309
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار